افزایش ۱۲ درصدی ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از افزایش ۱۲ درصدی ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات کرمانشاه از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده امروز _یکشنبه دهم دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۲ میلیارد و ۲۶۲ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۸۹۶ دلار کالا به وزن پنج میلیون و ۵۶۱ هزار و ۴۲۱ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

وی با تاکید بر روند افزایشی صادرات کالا در استان کرمانشاه، افزود: مجموع میزان صادرات کالا در ۹ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۱۲ درصد و از حیث وزن رشدی هشت درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه به عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان تاکید و خاطرنشان کرد: این کالاها شامل میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف بوده است.

عباس‌زاده تصریح کرد: در ۹ ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۲ در مجموع ۷۶ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۲۳۰ دلار کالا به وزن ۱۱ هزار و ۳۷۴ تن از طریق گمرکات کرمانشاه، شوشمی، شیخ صله و پرویزخان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش چهار درصد و از حیث وزن ۲ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل ونیل ستات، الیاف فیبر نوری، قطعات کوره القایی و… بوده است.

کد خبر 716291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.