نجات خرس قهوه‌ای از تله شکارچیان

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از نجات یک قلاده خرس قهوه‌ای از تله شکارچیان در منطقه حفاظت شده دیزمار شهرستان خداآفرین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، داوود غنی‌پور صبح امروز _یکشنبه دهم آذر_ اظهار کرد: این خرس قهوه‌ای که در تله شکارچیان گرفتار شده بود، پس از اعزام تیمی متشکل از دامپزشکان، کارشناسان حیات وحش و هلال احمر شهرستان خداآفرین از طریق بیهوشی و به صورت ایمن زنده گیری شد.

وی افزود: خرس قهوه‌ای فوق پس از بررسی کامل از نظر سلامت جسمی، در زیستگاه خود رهاسازی شد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه تیم‌های امدادی با ملاحظه تمام جوانب امر نسبت به رهاسازی خرس اقدام کردند، خاطرنشان کرد: در صورت اطلاع نداشتن و مداخله نکردن به موقع ممکن بود به دلیل استفاده از سیم بکسل با قُطر زیاد، آسیب‌های جدی به حیوان وارد شود.

غنی‌پور زیستگاه‌های اصلی خرس قهوه‌ای را مناطق جنگلی خزری، جنگل‌های ارسباران و زاگرس، علفزارهای مرتفع کوهستانی نزدیک به جنگل و دره‌های پایین‌دست جنگل اعلام و خاطرنشان کرد: جمعیت این جانور در فهرست لیست قرمز انقراض قرار دارد.

وی اضافه کرد: طول خرس قهوه‌ای ایران حدود دو تا ۲.۵ سانتی متر و وزن این پستاندار بین ۹۰ تا ۲۹۰ کیلوگرم در نوسان است که به طور میانگین هر قلاده حدود ۱۸۰ کیلوگرم وزن دارد.

کد خبر 716221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.