برپایی پویش بخشایش فاطمی در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پویش بخشایش فاطمی در گلستان فرصتی را برای آزادی زندانیان غیرعمد و گسترش فرهنگ گذشت و بخشش فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی اظهار کرد: در قالب این پویش که از شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در استان آغاز شده است و تا سیزدهم دی سالروز ولادت ایشان ادامه دارد، همکاران ما در شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر با کمک صلح یاران و ریش‌سفیدان برای حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات و دعاوی و آزادی زندانیان غیرعمد کمک می‌کنند.

وی افزود: در این پویش بخشی از تمرکز بر تلاش برای اخذ رضایت در پرونده‌های مهم به‌ویژه پرونده‌های قصاص و بخشی نیز برای زندانیان غیرعمد و دیون مالی است.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: پویش‌های به حرمت امام رئوف و امام حسین (ع) می‌بخشم و سیره مهدوی، بخشش علوی هم از جمله تلاش‌های ستاد صبر استان برای ترویج فرهنگ صبر و صلح و سازش بود.

آسیابی اضافه کرد: به همت اعضای شورای حل اختلاف استان و صلح‌یاران میانگین صلح و سازش پرونده‌ها در استان گلستان ۴۶ درصد و ۴ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی تصریح کرد: در قالب پویش‌هایی که از ابتدای سال جاری در استان اجرا شد، تاکنون ۱۱ مورد سازش در پرونده‌های قصاص با اعلام رضایت اولیای دم و تلاشی که صلح‌یاران داشتند، اتفاق افتاد.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: در نیمی از این پرونده‌ها، اولیای دم از اهل سنت استان هستند که در قالب پویش‌هایی که با محور اهل بیت شکل می‌گیرد، رضایت می‌دهند.

کد خبر 716192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.