رونمایی از یادمان ۱۴ شهید ترور در خراسان جنوبی

یادمان ۱۴ شهید ترور کشور با حضور سخنگوی وزارت امور خارجه و استاندار خراسان جنوبی در محل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان جنوبی در بیرجند، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، افسانه ابراهیمی، رئیس نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبی امروز _یکشنبه دهم دی‌_ در آئین افتتاح یادمان شهدای ترور جمهوری اسلامی ایران در محل ساختمان نمایندگی وزارت امور خارجه در بیرجند اظهار کرد: در وزارت امور خارجه همواره ذات و ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی و حامیان دست پرورده آن را به شکل‌های مختلف در نشست‌های بین المللی و در روابط دوجانبه تشریح کرده‌ایم.

وی افزود: روی این موضوع صحه گذاشته‌ایم که رژیم صهیونیستی در طول حیات منحوس خود با نقض مکرر و مداوم مقررات و هنجارهای بین‌المللی مرتکب انواع جنایت شده است.

رئیس نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز شاهد جنایت تجاوزکارانه و ضد حقوق بشری این رژیم پوشالی علیه مردم مظلوم غزه هستیم، اضافه کرد: در سایه تلاش‌های روشن‌گرایانه، امروز شاهد شکل‌گیری گفتمان‌های مشترک ضد صهیونیستی در میان کشورهای اسلامی و حتی غیر مسلمان هستیم.

ابراهیمی تصریح کرد: در نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان جنوبی علاوه بر کمک به خراسان جنوبی در راستای توسعه اقتصادی، امنیت آفرینی مرزی و تسهیل امور کنسولی مردم استان و اتباع خارجی بر خود لازم دانستیم که با هدف تکریم و زنده نگهداشتن یاد این شهدای والامقام، یادمان تعدادی از شهدای ترور جمهوری اسلامی ایران را در محل نمایندگی وزارت امور خارجه که محل رجوع جمع زیادی از نخبگان داخلی و مراجعان خارجی است جانمایی کنیم تا سهم اندکی در این امر مهم داشته باشیم.

وی اضافه کرد: شهدای ترور معظم‌ترین و والاترین و مظلوم‌ترین شهیدان هستند، نکوداشت آنها منجر به فراهم آوردن عدالت و منزلتی خواهد شد که مستحق آن هستند.

کد خبر 716165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.