اتوبوس‌های برقی به احتمال زیاد سال آینده تحویل داده می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اتوبوس‌های برقی به احتمال زیاد سال آینده تحویل داده خواهد شد، گفت: برای اتوبوس‌های خارجی نیز منابع مالی پیش‌بینی شده است که با اصرار وزارت صمت دو هزار دستگاه اتوبوس وارداتی برقی تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مهدی چمران امروز- یکشنبه دهم دی‌- در حاشیه دویست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران از بررسی یک طرح فوریتی با عنوان انتخاب محل استقرار مراکز درمانی حیوانات خانگی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از پرونده باغات باقی مانده، اما انتخاب محل استقرار مراکز درمانی حیوانات خانگی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: جلسات آینده شورای شهر از ساعت ۸:۰۰ خواهد بود تا پرونده باغات به نتیجه برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قراردادهای داخلی اتوبوس‌ها منعقد شده، اما ممکن است امسال تحویل داده نشود، اضافه کرد: اتوبوس‌های برقی به احتمال زیاد سال آینده تحویل داده می‌شود، برای اتوبوس‌های خارجی نیز منابع مالی پیش‌بینی شده که با اصرار وزارت صمت دو هزار دستگاه اتوبوس وارداتی برقی تحویل داده خواهد شد.

چمران تصریح کرد: جایگاه شارژ وسایل نقلیه برقی مصرف برق چندانی ندارند و تنها مسئله‌ای که باید توجه کرد تأمین تجهیزات و نصب آن در سطح شهر است، البته اتوبوس‌ها در یک روز می‌توانند یک‌بار شارژ شوند و ۲۰۰ کیلومتر پیمایش کنند.

وی ادامه داد: در کنار جایگاه‌های پیش‌بینی شده در سطح شهر، خودروهای سواری در منازل مسکونی نیز می‌توانند شارژ شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه میادین اگر مرغ و گوشت دریافت کنند توزیع خواهند کرد، تاکید کرد: یکی از روش‌های مناسب توزیع مرغ بین مردم، میادین و فروشگاه‌های شهروند هستند و هردو بخش آمادگی کامل برای توزیع دارند و نوع توزیع نیز مردمی است که می‌توان به راحتی این اقلام را تأمین کرد.

چمران با اشاره به برگزاری نمایشگاه خودرو در محل نمایشگاه بین‌المللی، گفت: هر ساله نمایشگاه خودرو در شهر آفتاب برگزار می‌شد، و امسال نیز بر همین منوال برگزار می‌شود، به شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند اعلام کرده‌اند که اسفند در نمایشگاه خودرو شرکت کنند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه خودرو به مدت ۱۸ سال به دلیل ازدحام در نمایشگاه بین المللی تعطیل بود، اضافه کرد: نمایشگاه بین‌المللی اعلام کرده بود که از شورای ترافیک مجوز گرفته است، اما زمانی که سوال کردیم گفتند که از شورای عالی ترافیک استان اقدام کرده‌اند و هیچ ارتباطی به شهر تهران ندارد؛ پلیس و مدیریت شهری به شدت با برگزاری این نمایشگاه مخالفت دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وزیر صمت و استانداری تهران نیز با برگزاری نمایشگاه خودرو در اسفند ماه مخالف است، افزود: جزیره‌ای عمل کردن و دودستگی مایه تأسف است که برای درآمد اندک نمایشگاه در سئول برگزار می‌کنند. سوال ما این است که وزارت صمت درمانده این مبلغ است؟ ما نمی‌خواهیم مردم آسیب ببینند و در غیر این صورت نمایشگاه برگزار شود.

چمران با تاکید بر اینکه وضعیت آب در استان تهران وخیم است و ظرفیت آب سدها به حداقل رسیده است، اظهار کرد: حداقل کاری که مردم می‌توانند انجام دهند صرفه جویی در مصرف آب است تا بتوان آب را به نحوی تأمین کرد.

کد خبر 716153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.