۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
ساعت جهانی صلح

آیین ساعت جهانی صلح هر سال در تاریخ یکم ژانویه برگزار می‌شود تا توجه جهانیان به پایداری صلح نسبت به خشونت بیشتر جلب شود. این مناسبت از ساعت ۱۱:۳۰ شب در تاریخ سی‌ویکم دسامبر تا ۱۲:۳۰ صبح روز یکم ژانویه است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آئین ساعت جهانی صلح که هر سال یکم ژانویه برگزار می‌شود، یک مناسبت جهانی مهم است که توجهات را به ایجاد روابط صلح‌آمیز بین گروه‌ها و دولت‌های مختلف جلب می‌کند. امروزه کشورهای مختلف روی توسعه سلاح‌های پیچیده و کشنده سرمایه‌گذاری می‌کنند که می‌تواند کل شهرها را نابود کند. ساعت جهانی صلح به‌دنبال متقاعد کردن مردم سراسر جهان است که صلح پایدارتر از خشونت خواهد بود و هزینه کمتری دارد.

تاریخ ساعت جهانی صلح

آئین ساعت جهانی صلح یکم ژانویه است که از ساعت ۱۱:۳۰ شب در تاریخ سی‌ویکم دسامبر تا ۱۲:۳۰ صبح روز یکم ژانویه هر سال برگزار می‌شود.

تاریخچه ساعت جهانی صلح

ایده ساعت جهانی صلح در سال ۱۹۹۵ توسط دکتر باربارا اوگین کوندرون مطرح شد که از رهبران دولت، آموزش و تجارت خواست تا ساعتی را برای تفکر و عمل مسالمت‌آمیز اعلام کنند. این مناسبت امروز به جشن بین‌المللی صلح، بردباری و همکاری تبدیل شده و ایده اصلی آن آغاز سال جدید با صلح و عشق است. در این روز سربازان یک ساعت از تیراندازی خودداری می‌کنند و مردم تمام تلاش خود را به کار می‌اندازند تا از وارد شدن به دعواها و مشاجرات غیرضروری خودداری کنند.

ساعت جهانی صلح+ تاریخچه

سازمان ملل متحد و برقراری صلح

سازمان ملل نقشی حیاتی در ترویج صلح و همکاری جهانی ایفا می‌کند. با پایان یافتن جنگ جهانی دوم، سازمان ملل متحد برای ترویج صلح از طریق همکاری بین کشورهای عضو تأسیس شد که همه توافق کردند درگیری‌های بین‌المللی را از طریق مذاکره به جای خشونت حل کنند. حمایت از حقوق اساسی بشر نیز بخش جدایی‌ناپذیر حفظ صلح و برابری در جهان است. سازمان ملل همچنین در راستای اجرای آن دسته از قوانین بین‌المللی فعالیت می‌کند که در جهت تقویت امنیت ملی کشورهای در حال توسعه قرار دارد.

صلح خودسازمان‌ده یا خودسازمان‌یافته

ایده صلح خودسازمان‌ده به‌تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بر اساس این مفهوم، صلح جهانی را می‌توان از طریق حمایت از یک جامعه یا شبکه مؤثر و خود سازمان‌یافته به دست آورد. یکی از عناصر کلیدی این نظریه «پذیرش و تنوع» است که طبق آن با همه مردم صرف نظر از فرهنگ، مذهب، سن یا قومیت باید یکسان رفتار شود. شبکه‌های اجتماعی مختلف و جوامع آنلاین نیز در دوران اخیر برای حمایت از مفهوم صلح خودسازمان‌ده پدید آمده‌اند.

ساعت جهانی صلح+ تاریخچه

کد خبر 716146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.