لزوم برگزاری اردوهای خارج از کشور

ملی‌پوش فلوره گفت: با توجه به اینکه همه قهرمانان شمشیربازی جهان در آسیا حضور دارند کار ما برای کسب مدال دشوار خواهد بود که راه‌حل این سختی‌ها در رشته فلوره برگزاری اردوهای بیشتر در خارج از کشور است.

علی امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در دوران ورزشی‌ام حدود سه سال مربی داشتم و با وی تمرین می‌کردم. در مابقی زمان‌ها مربی خاصی نداشتم و تمریناتم را شخصاً پیگیری کردم.

وی افزود: حدود یک سال بود که اردوهای ملی نداشتیم ولی اکنون دو ماهی است که اردوهایی برای مسابقات «گرند پری» درحال برگزاری است. دو اردو برای انتخابی این مسابقات برگزار می‌شود که درحال حاضر نفر اول این انتخابی‌ها هستم.

تاکنون کسب سهمیه نداشته‌ام

ملی‌پوش‌فلوره تصریح کرد: در پایان این مسابقات، یک نفر از ایران برای حضور در مسابقات آسیایی که به میزبانی شهر دبی برگزاری می‌شود، اعزام می‌شود و در نهایت سپس از آسیا یک نفر می‌تواند سهمیه المپیک را کسب کند. این مسابقات در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود و با توجه به تمریناتی که داشته‌ام و میزان آمادگی مناسب احتمال کسب مدال وجود دارد.

وی در رابطه با شرایط تیم ملی تصریح کرد: با توجه به آغاز اردوها میزان آمادگی و شرایط تیم مساعد است. در صورتی که بتوانیم اردویی در کشوری که در آن سطح شمشیربازی بالا است، برگزار کنیم شرایط از این نیز مساعدتر شده و شانس پیروزی ملی‌پوشان در این مسابقات ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

امینی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه قهرمانان شمشیربازی جهان در آسیا حضور دارند کار ما برای کسب مدال دشوار خواهد بود که راه‌حل این سختی‌ها در رشته فلوره برگزاری اردوهای بیشتر در خارج از کشور است تا بتواند تجربه‌های بیشتری کسب کند و با رقبای آسیایی خود رقابت کند.

وی تاکید کرد: وسایل شمشیربازی در ایران کمیاب است زیرا که در ایران تولید نمی‌شود. مشکل اساسی ما کمبود بودجه است و باید بودجه‌ای به رشته فلوره اختصاص داده شود. تامین تجهیزات به عهده خودمان است، اما چندماهی است که رئیس هیئت شمشیربازی اصفهان عوض شده است و امیدواریم وی مشکل ما را از این بابت حل کند زیرا که تامین این تجهیزات برای ما دشواراست.

ملی‌پوش فلوره ادامه داد: تیغ شمشیر مورد نیازترین وسیله‌ای است که ما نیاز داریم. تیغ‌های چینی مورد استفاده ما که ارزان هم نیست، مورد تایید و مناسب مسابقات نیست.

امینی تصریح کرد: دو الی سه سالی می‌شود که شرایط لیگ بهتر شده است، اما باتوجه به المپیکی بودن رشته شمشیر بازی، ظرفیت ورود تیم‌های بیشتر برای ارتقای این رشته ورزشی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: کسب سهمیه در مسابقات آسیایی برای رسیدن به المپیک یکی از اهداف کوتاه مدت من است. امیدوارم مسئولان بتوانند هرچه سریع‌تر اردویی در خارج از کشور تدارک ببینند تا با آمادگی کامل‌تری راهی مسابقات شویم.

به گزارش ایمنا، علی امینی، ملی‌پوش شمشیربازی در اسلحه فلوره متولد شهر اصفهان است. وی ورزش شمشیر بازی را از ۹ سالگی آغاز کرد و از سال ۱۳۹۷ به عضویت تیم‌ملی ایران درآمد. وی دارای مدال‌های کشوری در قسمت انفرادی و تیمی است. همچنین سابقه حضور در ۱۰ دوره از مسابقات آسیایی را در کارنامه خود دارد. کسب مدال طلای مسابقات کشوری در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و کسب مدال برنز مسابقات بین‌المللی از دیگر افتخارات وی است.

کد خبر 716121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.