در شرایط فعلی، مربی خارجی به سود تیم ملی نیست/ نباید مهره‌سوزی کنیم

کارشناس والیبال گفت: درحال حاضر نیازی به مربی خارجی و هزینه‌های سنگین نیست، زیرا که هیچ کسی علاقه ندارد اولین حضورش با شکست مواجه شود، اگر قرار به انتخاب مربی ایرانی برای تیم ملی باشد، باید فردی انتخاب شود که در دوران بازی خود، فردی مقبول بوده باشد.

محمدصادق پشنگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شایعاتی مبنی بر سرمربی شدن «ویتال هینن» برای تیم‌ملی ایران بود که تا زمانی که فدراسیون والیبال با وی تماس نگیرد، احتمال آمدن هینن وجود ندارد؛ مربیان خارجی زیرک هستند، شرایط تیم‌ملی ایران برای صعود به المپیک دشوار است، مربیان خارجی نیز این موضوع را می‌دانند.

وی افزود: نظرم این است که در حال حاضر نیازی به مربی خارجی و هزینه‌های سنگین نیست و حتی این مربیان خود پیشنهاد را نخواهند پذیرفت، زیرا که هیچ‌کسی علاقه ندارد اولین حضورش با شکست مواجه شود؛ افرادی مانند «خولیو ولاسکو» با سنجیدن کامل شرایط، بازیکنان و تیم، مربیگری را می‌پذیرند.

مربی اسبق تیم‌ملی بیان کرد: اکنون صلاح بر سرمربی شدن «سعید معروف» برای تیم‌ملی ایران در این دوره نیست زیرا که او یک چهره جهانی محبوب است و اگر در چنین موقعیت سختی که تیم‌ملی دارد، قرار گیرد، ممکن است استعداد او سوخته شود؛ در زمان دیگری و در کنار یک مربی خارجی، فرصت خوبی برای مربیگری معروف در تیم ملی است.

وی اذعان داشت: ما هنوز معروف را به عنوان بازیکن می‌شناسیم و بهتر است چهره محبوب و شخصیت دوست‌داشتنی او محفوظ بماند؛ خوب نیست در این موقعیت بحرانی سرمربی تیم‌ملی شود، صلاح است که پس از مسابقات المپیک، یک کادر خوب خارجی که سعید معروف هم در کنار آن‌ها باشد، هدایت والیبال ما را به دست گیرند.

پشنگ گفت: انتخاب سرمربی برای تیم‌ملی تصمیم سختی است و صرف کردن هزینه برای یک سرمربی خارجی مناسب نیست، اکنون یک مربی داخلی که حد انتظارمان از او نرمال باشد و او نیز توجیه باشد، می‌تواند گزینه بهتری برای گذراندن این دوران باشد و سپس یک طرح درازمدت داشته باشیم که تیم مربیگری بتوانند هر سه گروه والیبال ایران را تحت کنترل داشته باشند.

وی یادآور شد: والیبال ایران شانس زیادی برای صعود ندارد، زیرا باید با تیم‌های بزرگی که از کسب سهمیه جا مانده‌اند، رقابت کند و این کار را برای تیم‌ملی ایران سخت می‌کند.

رئیس سابق هیئت والیبال اصفهان درباره کیفیت بازی‌های بازیکنان تصریح کرد: ممکن است در آنجا شرایط و مسائلی وجود داشته که خوب نبوده است، مهره‌های ما خیلی خودی نشان ندادند در این رقابت‌هایی که ما در لیگ جهانی مشاهده کردیم، از نظر من آنچنان که باید و در حد استانداردهای جهان بازی کنند، نکردند.

وی بیان کرد: از نقاط ضعف تیم‌ملی می‌توان به ثبات نداشتن بازیکنان، تعداد تعویض‌های زیاد و تست بازیکنان زیادی را انجام دادیم.

پشنگ تاکید کرد: در کشور ما مربی خوب زیاد است که مربی لیگ نیز هستند و هم مربیان جوانی که سابقه مربیگری تیم‌ملی را دارند، ما همه این مربیان را چندین بار تست کردیم و به صورت ناگهانی همه را کنار می‌گذاریم، اگر قرار بوده نباشند و حضور نداشته باشند، چرا آن‌ها را آوردیم؟ و اگر آوردیم باید به آنه‌ا میدان داده شود.

وی عنوان کرد: ولاسکویی که آمد ایران و همه را متحول کرد و اکنون به نام او خیلی چیزها تمام شده است، او بسیار مربی سطح بالایی است، اما وی سرمربی یک سری جوان آماده و پرورش داده آمده بود که انگیزه ملی‌پوش شدن را داشتند و بمب انگیزه محسوب می‌شدند و ترکیب نسل طلایی و انگیزه بسیار آن‌ها موجب ساخت آن تیم‌ملی بود.

مربی اسبق تیم‌ملی گفت: اکنون اما تیم‌ملی ما چنین شرایط ندارد، به همین دلیل مربیان خارجی با دیدن این تیم ایران، بعید است حاضر به حضور در تیم‌ملی ایران باشند.

وی افزود: اگر مربی تیم‌ملی ایران داخلی باشد، باید فردی باشد که در دوران بازیکنی خود، فردی مقبول باشد، ما دوره انتخابی المپیک را باید بگذرانیم و سپس یک مربی برای ادامه مسیر بیاوریم، اما اگر قرار است مربی بیاوریم که برای مدت طولانی بنا به همکاری باشد و دیگر افراد با بودن سعید معروف طرحی طولانی‌مدت داشته باشیم.

پشنگ تصریح کرد: اوضاع نابسامان تیم خوب نیست، این عالم برزخ بودن برای بازیکن خوب نیست؛ می‌توان یک مربی خارجی با تفهیم که باید چندین سالی در ایران فعالیت کند، بیاورند و حتماً سعید معروف جزو آن‌ها باشد که ما مهره‌سوزی نکنیم، مانند بهروز عطایی که مهره‌ای سوخته شد و ضرر کرد و ما نمی‌خواهیم چنین بلایی سر دیگر افراد بیاید.

وی بیان کرد: باید مردم را توجیه کنیم شرکتمان در این دوره از مسابقات بسیار دشوار است و امکان صعود نداریم، گاهی ا حمایت‌ها و صحبت‌هایی می‌شود که انتظار مردم از ما بالا می‌رود.

کد خبر 716105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.