سفر خانوادگی به خانه خدا آسان شد

در حالی که همراهی با کاروان‌های عمره بدون داشتن فیش امکان‌پذیر نیست، سازمان حج و زیارت تشرف زائران کم‌تر از ۱۵ سال به خانه خدا را آسان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در حالی که همراهی با کاروان‌های عمره بدون داشتن فیش امکان‌پذیر نیست، سازمان حج و زیارت تشرف زائران کم‌تر از ۱۵ سال به خانه خدا را آسان کرد؛ یکی از دارندگان فیش عمره که با همسرش سال ۹۰ ودیعه‌گذاری کرده بود، می‌گوید که «آن زمان فرزندم به دنیا نیامده بود که فیش داشته باشد، حالا چه کنم؟»

با توجه به تقاضا برای تشرف خانوادگی به عمره، کودکان و نوجوانان می‌توانند با تسهیلاتی عازم سرزمین وحی شوند. یکی از مدیران دفاتر زیارتی محمد فلاح می‌گوید: «فرزندان متولد ۱۶ خرداد ۸۷ به بعد می‌توانند بدون نیاز به فیش، با پدر یا مادر به عمره بروند.»

بر اساس مجوز تبعیت، تشرف بدون فیش عمره برای زائران کم‌تر از ۱۵ سال با پدر یا مادر فراهم شده است؛ به شرط اینکه این افراد فیش عمره نداشته باشند و حداقل یکی از والدین آن‌ها در کاروان ثبت‌نام قطعی و هزینه سفر را واریز کرده باشد.

سال ۹۰ آخرین ثبت‌نام عمره بود و دیگر سازمان حج و زیارت هیچ فیشی واگذار نکرد؛ پس از آن افرادی که متقاضی سفر به خانه خدا بودند، اما فیش نداشتند، در کنار هزینه سفر باید فیش هم می‌خریدند.

فیش عمره هم‌اکنون با قیمت ۱۵ تا ۴۰ میلیون تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود؛ بر اساس برنامه اعلام شده از سوی سازمان حج و زیارت، عمره از سیزدهم دی آغاز می‌شود که دارندگان فیش عمره باید ۴۸ ساعت بعد از ثبت‌نام اولیه، هزینه این سفر را که با احتساب سود سپرده ۴۰ تا ۴۴ میلیون تومان است، بپردازند؛ هزینه عمره برای کودکان کم‌تر از ۲ سال ۱۰ درصد و برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال ۷۵ درصد هزینه نهایی است.

با توجه به مجوز تبعیت برای فرزندان متولد ۸۷ به بعد، سفر به عمره بدون فیش در صورتی که والدین پس از اطلاعیه سازمان حج و زیارت نسبت به انتقال قبض ودیعه‌گذاری عمره برای فرزند خود اقدام نکرده باشد، امکان‌پذیر است. متقاضیان می‌توانند از امروز _یکشنبه دهم دی_ با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی پدر یا مادر یا هردو، شناسنامه فرزند متولد ۱۳۸۷ به بعد، تصویر فیش واریزی (مابه‌التفاوت) پدر یا مادر یا هر دو به یکی از دفاتر زیارتی مراجعه کنند.

منبع: فارس

کد خبر 716099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.