رشد چشمگیر شرکت‌های دانش‌بنیان استان یزد در دولت سیزدهم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد با اشاره به رشد چشمگیر شرکت‌های دانش‌بنیان استان با روی کار آمدن دولت سیزدهم گفت: توجه ویژه دولت سیزدهم به شرکت‌های دانش‌بنیان یزد موجب حرکت استان به سمت اقتصاد دانش بنیان و تقویت صنایع پیشرفته و گردشگری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط‌عمومی استانداری یزد، محمدعلی شاه‌حسینی در نشست هماهنگی برگزاری اولین نمایشگاه استانی آبادیران که با حضور دستیار مردمی‌سازی معاونت علمی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و حمایت استاندار یزد از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان به رشد و تأثیرگذار بودن این شرکت‌ها در تحول سطوح مختلف جامعه اشاره کرد.

وی طرح بورسیه تحصیلی و صنعتی را از افتخارات استان نام برد و گفت: یکی از افتخارات استان در دولت سیزدهم طرح بورسیه تحصیلی و صنعتی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل بیکار بوده که خوشبختانه اولین دوره این طرح در استان با موفقیت همراه بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد بیان کرد: تاکنون نمایشگاه تخصصی در زمینه دانش‌بنیان در استان یزد برگزار نشده؛ لذا برگزاری نمایشگاه آبادیران صرف برگزاری نبوده بلکه به دنبال معرفی دستاوردها و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

شاه‌حسینی ادامه داد: برنامه ملی «آبادیران» با شعار نوآوری برای آبادانی، باهدف پیشرفت و آبادانی کشور به دنبال «رفع چالش‌های مناطق محروم و روستایی»، «ایجاد اشتغال پایدار» و «توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کمتر برخوردار» با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و سایر ارکان زیست‌بوم نوآوری و فناوری است.

کد خبر 716029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.