افزایش فضای درمانی یکی از مهمترین نیازهای استان مرکزی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به مطالبات بحق همشهریان در خصوص بهداشت و سلامت، افزایش فضای درمانی یکی از مهمترین نیازهای استان مرکزی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، علیرضا امانی پیش از ظهر امروز شنبه _نهم دی_ در کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر اراک که در محل پروژه در دست احداث بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد اظهارکرد: امید می‌رود با ساخت و بهره برداری از بیمارستان ولیعصر اراک کمبودها تا حد زیادی مرتفع شود.

وی افزود: تنها با تأمین دو مقوله مهم سلامت و امنیت مردم است که می‌توان این پروژه را افتتاح کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: ساختمان جدید بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) که سانتر بیماران ترومایی در غرب کشور است، با همت دولت سیزدهم در اتمام پروژه‌های نیمه تمام و همکاری‌های وزارت بهداشت، سازمان برنامه ریزی و بودجه با پیشرفت چشمگیری در حال سپری کردن مراحل پایانی است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد پایانی پروژه معادل یک پروژه کامل است اضافه کرد: این بیمارستان تمام امکانات و تجهیزاتی که برای یک بیمارستان جنرال و ترومایی نیاز است را دارد و دارای بخش‌های مختلف نوروسرجری، نورولوژی، عفونی، داخلی، ICU ،CCU و … است.

دکتر امانی ادامه داد: جانمایی بیمارستان از ابتدا درست نبوده است زیرا این طرح با مشکل پارکینگ مواجه است، پمپ بنزین موجود در مسیر بیمارستان موجب ایجاد ترافیک می‌شود.

وی خواستار حمایت اعضای شورای شهر در خصوص رفع این مشکلات شد وگفت: در یکسال اخیر تجهیزات بسیاری در حوزه سلامت به استان وارد شده است، تمام همت خود را به کار بسته‌ایم تا طبق برنامه زمانبندی شده این پروژه را به اتمام برسانیم و در این خصوص لازم می‌دانم از حمایت‌ها و تعامل همیشگی اعضای شورای اسلامی قدردانی کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه بحث بهداشت و درمان بحث بسیار گسترده‌ای است، خواستار همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در رفع این معضل مهم شد.

وی گفت: نیاز به دستگاه pet scan در تکمیل زنجیره درمانی سرطان استان، نیاز به تأسیس بیمارستان تخصصی روانپزشکی، تأسیس بیمارستان تخصصی اطفال، تأسیس بیمارستان تخصصی قلب و ارتقا بیمارستان زنان با توجه به جوانی جمعیت از جمله نیازهای استان در حوزه بهداشت و درمان است.

کد خبر 716017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.