۳۴ هزار نفر در استان کردستان بی‌سواد هستند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: ۳۴ هزار نفر از جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در استان کردستان بی‌سواد هستند که برای ریشه‌کنی بی‌سوادی، سوادآموزی استان نیازمند یاری همگانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، امروز _شنبه نهم دی_ در دیدار کارکنان هسته گزینش و سوادآموزی استان با نماینده ولی‌فقیه در کردستان اظهار کرد: تحقق اهداف تعیین شده برای حوزه سوادآموزی و گزینش، نیازمند بهره‌گیری از تمام ظرفیت دستگاه‌های مربوطه است که مطابق بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) توسعه و تعمیق این فعالیت‌ها در اولویت کاری ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال ۱۳۵۵ تنها حدود ۳۰ درصد جمعیت استان با سواد بودند، افزود: با تلاش دست اندرکاران سوادآموزی، سواد جمعیت شش سال به بالای استان در حال حاضر به ۸۵.۲ درصد و در جامعه هدف به ۹۷.۱۲ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ نفر آموزش دهنده در سطح استان فعالیت دارند، گفت: در سال جاری ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر حجم برای پوشش دوره‌های سوادآموزی به استان ابلاغ شده که در دست پیگیری است.

هاشم ناظمی‌جلال به آمار بی‌سوادی جامعه ۱۰ تا ۴۹ سال استان نیز اشاره کرد و گفت: ۳۴ هزار نفر از جامعه ۱۰ تا ۴۹ سال استان بی‌سواد هستند که برای ریشه‌کنی بی‌سوادی، سوادآموزی استان نیازمند یاری همگانی است.

وی کسب عناوین برتر کشور در سال گذشته توسط سوادآموزی استان را نشان از دقت و تلاش کارکنان این حوزه عنوان کرد و از تلاش برای استمرار این افتخارات خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه سخنان خود با اشاره به سختی‌های کار حوزه گزینش به ویژه در مقوله جذب از طریق آزمون‌های استخدامی و نیز دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: گزینش یک هزار و ۳۷۸ نفر در قالب آزمون‌های استخدامی اخیر، کار بزرگی بود.

ناظمی‌جلال مجموعه هسته گزینش استان را با ۲۸ نیروی رسمی، مجموعه‌ای سالم در حوزه کاری خود معرفی و از تحول صورت گرفته در فرآیند گزینش آموزش و پرورش ابراز خرسندی کرد.

کد خبر 716013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.