واگذاری پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد با هدف چابک‌سازی دولت به بخش خصوصی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه‌های عمرانی در استان جهت چابک‌سازی دولت به بخش خصوصی واگذاری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد جهانگیر شاهینی امروز _شنبه نهم دی_ در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: واگذاری طرح و پروژه‌های نیمه‌تمام یا فعالیت و خدمات قابل برون‌سپاری دستگاه‌های اجرایی به بخش غیردولتی و خصوصی با هدف چابک‌سازی دولت از اقدامات برنامه‌های عملیاتی استان برای تحقق الزامات شعار سال و از سیاست‌های مهم دولت طی چند سال اخیر است.

وی افزود: بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و در نهایت ارائه خدمات به مردم از مهم‌ترین اهداف این طرح است که در بحث واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی مورد انتظار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نوع درآمدهای دولتی، خاطرنشان کرد: بخشی از تولید ناخالص ملی در هزینه‌های عمرانی هزینه می‌شود و این موضوع نیازمند توجه جدی به مباحث مربوط به مشارکت‌های عمومی خصوصی است تا در هر شرایط اقتصادی بتوان به تأمین مالی پروژه‌های عمرانی پرداخته شود.

شاهینی اضافه کرد: با توجه به شرایط فراهم شده امیدواریم با واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه عمرانی در سال ۱۴۰۲ به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی زمینه تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها ارائه خدمات به مردم به خوبی مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه طرح منظومه روستایی (تکام) به منظور توسعه روستاها در ۱۲ استان کشور در حال اجرا است، تصریح کرد: گچساران یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد است که این طرح را اجرایی کرده است و روستاهای دیگر در سایر شهرستان‌ها در دست اقدام است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح منظومه روستایی برای توانمندسازی مردم روستاها در زمینه‌های اشتغال، معیشت، اقتصاد و زیرساخت‌های عمرانی، کاهش نرخ بیکاری و بالا بردن سطح تولید بوده و از چشم‌اندازهای طرح توسعه پایدار منظومه روستایی است.

شاهینی این طرح را شناسایی و اقدامات مؤثر متناسب با ظرفیت هر روستا برای رونق بخشی به گردشگری، اقتصادی و تولید عنوان نمود.

به گزارش ایمنا تسریع در واگذاری تعدادی از پروژه‌های عمرانی استان از جمله پروژه‌های در حوزه اختیارات جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، آب منطقه‌ای در جلسه امروز مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفته و تصمیمات مقتضی در این خصوص اتخاذ شد.

کد خبر 715969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.