آموزش براق کردن آجر نما، جلا دادن به آجر

براق کردن آجر نما راه حلی هوشمندانه جهت مانع شدن از تغییرات فیزیکی نماهای آجری در اثر عوامل محیطی و طبیعی با گذشت زمان است. 

در حقیقت براق کردن آجر نما منجر می شود سیمای ساختمان حالت نو، تمیز و جذاب خود را به طور دائم حفظ کند. این کار قطعاً از به بار آمدن هزینه های ناشی از تعمیر، بازسازی و نگهداری از نماهای ساختمانی جلوگیری به عمل می آورد و مزایای مهم دیگری نیز دارد. در ادامه این نوشتار به این موضوع خواهیم پرداخت تا به اهمیت براق کردن آجر نما برای ساختمان بیشتر پی ببریم.

چرا باید آجرنماها را براق کنیم؟

سطح آجر نما همیشه مستعد تغییر و تاثیرپذیری از عوامل محیطی به خصوص رطوبت می باشد. بنابراین، به مرور زمان نه تنها آجر نماها زیبایی و جلوه خود را از می دهند، بلکه در اثر پوسیده شدن مشکلات دیگری نیز به بار خواهند آورد. در حالت کلی عوامل زیر نوعی تهدید برای نماهای آجری هستند که بسته به شرایط محیط ممکن است یک یا چند مورد از آنها رخ دهد:

  1. جذب رطوبت و نفوذ آب به بافت داخلی ساختمان.

  2. پوسیدگی آجرها و ایجاد ترک به مرور زمان.

  3. شوره زدن آجرها.

  4. رشد خزه و سبزه روی نمای آجری.

  5. تجمع آلودگی و نفوذ حشرات و جانداران در بافت ساختمان های فرسوده.

  6. کاهش مقاومت و طول عمر ساختمانها.

با بروز هر کدام از موارد ذکر شده در بالا، نیاز به بازسازی و تغییرات اساسی و در نتیجه هزینه نگهداری و بازسازی بالا می رود. در صورت عدم توجه و رسیدگی به موقع نیز شرایط سخت تری پیش خواهد آمد که به قیمت کاهش طول عمر ساختمان تمام خواهد شد. این در حالیست که امروزه شاهد رشد روزافزون در صنعت ساختمان بوده ایم و برای حل آسان این مشکل راه حل‌های موثر و کم هزینه وجود دارد. از جمله این راه حل‌ ها براق کردن آجر نما و استفاده از پوشش‌های جلا دهنده نانو می‌باشد.

آموزش براق کردن آجر نما، جلا دادن به آجر

جلا دهنده و ضد آب نانو

روش های براق کردن آجر نما

برای براق کردن آجر نما و ایجاد خاصیت آبگریزی در آنها و مقاوم نمودن سطح خارجی ساختمان‌ها در برابر رطوبت و نم راه حل‌های مختلفی وجود دارد. در براق کردن آجر نما برخی به شیوه‌های پاک کردن و شستشوی نما اکتفا می کنند. برای این کار ممکن است یکی از روش‌های

و… را برگزینند. این روش موقت می باشند و پس از مدتی به طور مجدد نیاز به پاک کردن و براق کردن آجر نما وجود دارد. برخی نیز استفاده از پوشش‌ها و محلول‌هایی که با هدف براق کردن آجر نما ها وارد بازارها شده‌اند را ترجیح می‌دهند. البته هر کدام از این روش‌ها نیز بسته به کیفیت اجرای کار و مواد استفاده شده می‌تواند نتایج مطلوب یا عکس داشته باشند. از جمله این روش‌ها موارد زیر را می‌توان اشاره کرد:

  • استفاده از فلوریدریک اسید: این شیوه توصیه نمی‌شود. چرا که نه تنها اجرای آن دقت بالایی می‌طلبد، بلکه موادی که در این روش به کار می‌برید سمی و خطر آفرین هستند. به عبارت دیگر موادی که در این روش استفاده می‌شوند، دوستدار محیط زیست نبوده و برای افراد خطراتی به دنبال دارند.

  • اجرای رزین های اپوکسی و معمولی: این شیوه را برای نماهای مختلف می‌توان به کار برد. اما، رزین ها هزینه بر بوده و آنگونه که شایسته است ماندگاری بالا و عملکرد مطلوب ندارند.

  • استفاده از محلول نانو آجر نما: در عصر حاضر، به کارگیری فناوری نانو در صنعت ساختمان به عنوان یکی از سالم ترین و ماندگارترین روش های آب بندی و براق کردن آجر نما شناخته می شود. این فرایند اجرای آسان و مزایای بسیار دارد.

آموزش براق کردن آجر نما، جلا دادن به آجر

براق کردن آجر نما با محلول نانو آجر نما

یکی از اصلی‌ترین اهداف استفاده از محلول نانو آجر نما یا جلا دهنده نانو، براق کردن آجر نما می‌باشد. به این صورت که تمام درزها و ناهمواری های سطح آجر نما با این ماده پر شده و یک سطح آینه‌ای و کاملاً صاف و هموار به وجود می‌آید. از این طریق نه تنها نمای ساختمان براق و جذاب می‌شود، بلکه حالت آبگریزی در آن به وجود می‌آید و محلول نانو آجر نما ی اجرا شده مانند عایق رطوبت عمل می‌کند و کثیفی ها به راحتی از روی آن شسته می شود. اما قضیه فقط به اینجا ختم نشده و این کار مزیت هایی هم برای ساختمان دارد. در ادامه مطلب به مزایای این کار اشاره خواهیم کرد.

آموزش مراحل براق کردن آجر نما

اولین کاری که در راستای براق کردن آجر نما باید صورت پذیرد، پاکسازی سطح آجر نما می باشد. برای ساختمان‌ها و بناهای تازه تاسیس معمولاً نیاز کمتری به تمیز کردن وجود دارد. اما، در حالت کلی برای تمیز کردن آجر نما در وهله اول باید آلودگی‌ها و ضایعات و هرگونه لایه و مواد اضافی روی آجر نما زدوده شوند. برای این کار می‌توان از کاردک و برس و لوازم مشابه به طوری که به بافت دیوار آسیب نرسد نیز استفاده نمود. بعد از آن اقدام به شستن سطح کنید تا هرگونه گرد و غبار و آلودگی از بین رفته و آجرها رنگ واقعی خود را داشته باشند. بعد از انجام این مراحل لازم است صبر کنید سطح دیوار کاملاً خشک شود. بنابراین بهتر است حداقل ۲۴ ساعت و حداکثر چندین روز صبر کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت روز نانو آجر نما

جهت استفاده از براق کننده نانو از قلمو نو و تمیز می توانید بهره برد و یا به شیوه اسپری کردن محلول اقدام کنید. در هر حال، مهم این است که محلول با دقت بالا در لایه های یکنواخت و ضخامت استاندارد اجرا شود. تمام سطوح خارجی باید با این شرایط با استفاده از مواد نانو پوشش داده شوند. پس از اتمام کار بدون آنکه با سطح براق کاری شده تماسی اتفاق بیفتد، باید فرصت خشک شدن داده شود. شرایط خشک شدن در تابستان بهتر مهیا است؛ به همین علت توصیه می شود براق کردن آجر نما را به تابستان موکول کنید.

مزایای براق کردن آجر نما با نانو

فرایند براق کردن آجر نما با محلول نانو آجر نما بسیار ساده می‌باشد. این محصول از تجمع آلودگی و جذب رطوبت جلوگیری می‌کند. به این ترتیب، مشکلاتی همچون پوسیدگی و شوره زدن آجرها، رشد خزه و سبزه بر روی آجر، ترک برداشتن دیوار، ایجاد لکه و کپک زدگی روی دیوار و سایر مشکلات مشابه به راحتی حل می شوند. بر اساس تجارب و با قاطعیت کامل می توان گفت که محلول نانو طول عمر بنا را به مقدار چشمگیری افزایش می‌ دهد. از آن مهمتر، هزینه نگهداری از ساختمان و بازسازی نمای خارجی آن به حداقل می‌رسد. این محصول را برای هر نوع نمای آجری می‌توان به کار برد و هزینه اجرای آن بسیار به صرفه است.

کلام آخر

کیفیت فرآیند براق کردن آجر نما همانقدر که از دقت فرد اجرا کننده ناشی می شود و مراحل اجرا کردن باید به درستی انجام شوند، از کیفیت محصولات تاثیر می پذیرد. از طرفی، در بازارهای مربوطه با شمار زیادی براق کننده و محلول های نانو روبرو می باشید که انتخاب یک محصول خوب از بین آنها دشوار است. بنابراین در انتخاب محصول باید دقت اساسی نمود.

در شرکت امیران نما به تمامی نیازهای کاربران توجه اساسی شده است و انتخاب براق کننده نانو را کاملاً تضمین شده و مطمئن، با راهنمایی های متخصصان مجموعه می توانید انجام دهید.

کد خبر 715958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.