کلاهبرداری ۵۰۰ میلیونی با ارسال لینک جعلی ثنا

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که به بهانه شکوائیه علیه شهروندان اقدام به ارسال پیامک جعلی و برداشت از حساب آنها می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای استان اصفهان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد وی پس از دریافت پیامکی با عنوان «شکوائیه علیه شما» و ورود به لینک معرفی شده برنامه‌ای با عنوان اپلیکیشن قوه قضائیه را دانلود و جهت احراز هویت مبلغ ۵۰ هزار ریال که از او خواسته شده بود را در درگاه پرداخت الکترونیک واریز می‌کند، اما پس از این کار کل موجودی حساب که مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال بوده است، برداشت می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان عنوان داشت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد درگاهی که شاکی از طریق آن اقدام به پرداخت وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است و لینک جعلی نیز با دسترسی به اطلاعات کارت بانکی اقدام به سرقت رمز یک‌بار مصرف کرده است.

سرهنگ مرتضوی عنوان داشت: با اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار و متهم برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

وی خاطرنشان کرد : پیامک ارسالی از سوی قوه قضائیه با سرشماره ADLIRAN ارسال می‌شود و بدون لینک است، بنابراین جهت مشاهده ابلاغ الکترونیک قضائی نیاز به واریز وجه نیست و شهروندان تنها به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف خودداری کنند.

کد خبر 715949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.