ایجاد دفاتر تسهیلگری در محله دروازه ری قم

مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه مطالعات ایجاد نخستین دفتر تسهیلگری در دروازه ری آغاز شده است، گفت: تسهیلگری به‌منظور مسئله‌یابی درون‌محله‌ای با حضور افراد محله انجام می‌شود.

علیرضا خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به وضعیت بافت فرسوده شهر قم اظهار کرد: ۶۰ درصد مردم قم در بافت‌های مسئله‌دار از جمله بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی سکونت دارند که این آمار اهمیت این مسئله را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مطالعات ایجاد نخستین دفتر تسهیلگری در دروازه ری آغاز شده است، افزود: تسهیلگری به منظور مسئله‌یابی درون‌محله‌ای با حضور افراد محله انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی شهرداری قم با اشاره به پیشینه ایجاد دفاتر تسهیلگری در شهر قم، خاطرنشان کرد: تسهیلگری در باغ پنبه نیمه‌تمام رها شده است و دفتر تسهیلگری در شهر قائم ایجاد شد که در بعضی زمینه‌ها موفق بوده است.

خاکی گفت: ایجاد دفاتر تسهیلگری با هدف آشنایی با شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محلات صورت می‌گیرد؛ چرا که بدون شناخت مداخله ممکن نیست و مدیریت شهری در بافت‌های فرسوده، بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌ها باید با وضعیت آن کاملاً آشنا باشد.

به گزارش ایمنا، پروژه بهسازی محله دروازه ری از جمله پروژه‌های اولویت‌دار در حال حاضر شهرداری قم است که در این راستا تملک ۸۰ پلاک برای تعریض این معبر تا ۱۸ متر و ایجاد فرصت بهسازی کالبدی این محله در دستور کار قرار داده شده است.

کد خبر 715931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.