اجرای پویش نهال‌کاری «صبح زیتون» در مرکز آموزشی ۰۵ کرمان

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش گفت: پویش «صبح زیتون» با شعار هر سرباز سه درخت در راستای اقتدار ایران اسلامی و با شعار «ایران سرسبز؛ ایران قوی» اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، مراسم پویش صبح زیتون با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش و جمعی از مسئولین در محل مرکز آموزش ۰۵ شهید سرلشکر علیرضا اشرف گنجوی کرمان برگزار شد.

امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش در این مراسم اظهار کرد: امروز اولین یگان نظامی در استان کرمان با کاشت تعداد دو هزار اصله نهال از نوع اکالیپتوس و زیتون در پویش صبح زیتون و با شعار هر سرباز سه درخت گامی دیگر درجهت اقتدار ایران اسلامی، با شعار «ایران سرسبز؛ ایران قوی» برداشته است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت سه نهال برای هر نفر به عدد ملّت ایران، گفت: برنامه دولت در مورد ایجاد یک میلیارد نهال در طول چهار سال تحقّق پیدا خواهد کرد و قرارگاه جنوب شرق آمادگی دارد تا نسبت به ایجاد و توسعه فضای سبز در عرصه‌های در اختیار و نقاط مشخص شده برای درختکاری از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان اقدام کند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش اضافه کرد: تا پایان اسفند سال جاری تعداد پنج هزار اصله نهال در مرکز آموزش ۰۵ شهید سرلشکر علیرضا اشرف گنجویی کرمان کاشته می‌شود.

علیرضا ابوالحسنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان نیز گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به مسئله کاشت و نگهداری درخت، مسئله نهال‌کاری، حفظ محیط زیست و فواید فراوانی که بر تولید نهال و درخت کاری در جامعه به وجود می‌آید، از مهم‌ترین مسائل کشور است.

وی ادامه داد: به کمک مردم در طول چهار سال می‌توانیم یک میلیارد نهال ایجاد کنیم و به توفیق الهی ان‌شاءالله مردم در این زمینه همّت به خرج خواهند داد که لازم است دستگاه‌ها هم کمک کنند و هر دستگاهی که در اجرای این طرح وظیفه‌ای دارد، انجام بدهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان با بیان اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران با هدف کاهش گازهای گلخانه‌ای، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و سرزمین و در راستای انجام تعهدات بین‌المللی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، تصریح کرد: بر اساس تعهدات بین‌المللی، هر کشوری به همان اندازه که کربن تولید می‌کند باید جذب کربن داشته باشد و یکی از بهترین راهکارها برای این منظور، درختکاری است.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه‌ای با نیروهای نظامی، آموزش و پرورش و سایر ارگان‌ها برای کاشت نهال امضا شده است، تاکید کرد: نهال‌های تولید شده به منظور کاشت با اهداف فضای سبز، زراعت چوب، احیا و غنی سازی جنگل و بیابان زدایی تولید و کاشته می‌شود.

کد خبر 715925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.