تکدی‌گری در لوکزامبورگ ممنوع شد

مسئولان شهر لوکزامبورگ تکدی‌گری را جرم اعلام کردند و برای متخلفان تا ۲۵۰ یورو جریمه و حتی زندان در نظر گرفتند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ممنوعیت تکدی‌گری خیابانی در شهر لوکزامبورگ پس از یک دوره مهلت و از اواسط ژانویه به اجرا در خواهد آمد. از این تاریخ به بعد افرادی که از رهگذران پول درخواست کنند، با جریمه ۲۵۰ یورویی و حتی امکان گذراندن چند روز در زندان مواجه خواهند شد.

قانون جدید، شرکت در هر نوع تکدی‌گری را بین ساعات ۷:۰۰ تا ۲۲:۰۰ در بعضی از خیابان‌های مرکز شهر، میادین و پارک‌های پایتخت غیرقانونی می‌داند.

این اقدام با هدف ارتقای امنیت عمومی در فضاهای شلوغ شهری، به‌ویژه به علت مزاحمتی که متکدیان برای عابران و صاحبان مغازه ایجاد می‌کنند، وضع شده است.

گدایی در لوکزامبورگ ممنوع شد

مقامات اعلام کردند که در صورت لزوم محدودیت فیزیکی نیز برای متخلفان اعمال خواهد شد و آن‌ها باید جریمه‌هایی بین ۲۵ تا ۲۵۰ یورو بپردازند و امتناع از این کار به معنای حبس شدن چندین روز در زندان است.

بعضی از بخش‌های جامعه لوکزامبورگ با ممنوعیت تکدی‌گری مخالف هستند، برای مثال سازمان‌های حقوق بشر استدلال کرده‌اند که این کار، اقدامی غیرانسانی است و در واقع پاک کردن صورت‌مسئله فقر است، اما افسران پلیس تمایل دارند اختیارات بیشتری برای پاک‌سازی فضاهای عمومی از افراد تکدی‌گر به دست آورند و به‌تازگی نیز به لباس‌های دوربین‌دار مجهز شده‌اند.

گدایی در لوکزامبورگ ممنوع شد

کد خبر 715835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.