رژه آتش در اسکاتلند به مناسبت سال نوی میلادی

میهمانی خیابانی ادینبورگ برای جشن سال نو با عنوان «هوگمانای» یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری اروپا محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، با نزدیک شدن به شب سال نو، خیل عظیمی از مردم اسکاتلند بر فراز یکی از هفت تپه مشرف به شهر ادینبورگ جمع می‌شوند تا شاهد نورافشانی سال نو از نمای قلعه تاریخی ادینبورگ باشند. پایتخت اسکاتلند به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای جشن سال نو شناخته شده است که حتی اصطلاح خاص خود را با عنوان «هوگمانای» برای جشن سال نو دارد.

رژه آتش در اسکاتلند به مناسبت سال نوی میلادی

جشن هوگمانای ادینبورگ چیست؟

هوگمانای (Hogmanay) کلمه اسکاتلندی برای آخرین روز سال است و در ادینبورگ نیز مترادف با جشنی با ابعاد حماسی است. هر سال در پایتخت اسکاتلند، جشن‌های کریسمس به طور یکپارچه به فستیوال‌های سال نو تبدیل می‌شود و تا دوم ژانویه ادامه می‌یابد. سال جاری سی‌امین سالگرد اولین جشن رسمی خیابانی «هوگمانای» است که پیش‌بینی می‌شود گردشگران بسیاری را به این منطقه وارد کند.

رژه آتش در اسکاتلند به مناسبت سال نوی میلادی

راهپیمایی با نورهای مشعل

برنامه چهارروزه هوگمانای ادینبورگ از بیست‌ونهم دسامبر با راهپیمایی آتشین نورهای مشعل آغاز خواهد شد. در این رویداد حدود ۲۰ هزار شرکت‌کننده با حمل مشعل‌های بلند در شهر رژه می‌روند و تصاویر خیره‌کننده‌ای را رقم می‌زنند. میهمانی خیابان هوگمانای ادینبورگ تا نیمه‌های شب با حضور کارناوال‌های موسیقی، تئاترها و غذاهای خیابانی ادامه می‌یابد.

آتش بازی سال نو ادینبورگ

آتش‌بازی ویژه ادینبورگ نیمه‌شب با سیل فشفشه‌ها و نورافشان‌ها آغاز می‌شود و مردم در سراسر شهر با دوستان یا غریبه‌ها دست‌به‌دست هم می‌دهند تا آهنگی را بر اساس شعری از شاعر اسکاتلندی رابرت برنز برای وداع با سال قدیم بخوانند.

رژه آتش در اسکاتلند به مناسبت سال نوی میلادی

سنت اولین قدم در اسکاتلند

از دوران قدیم یک سنت دیرینه اسکاتلندی به نام اولین قدم وجود دارد که احتمالاً به حمله وایکینگ‌ها در قرن نهم برمی‌گردد؛ طی این رسم اولین شخصی که از آستانه خانه در روز سال نو وارد شود بسته به خلق و خو یا ظاهرش، خوش‌شانسی یا بدشانسی می‌آورد.

در سراسر اسکاتلند، بازدیدکنندگان با هدایایی مانند زغال‌سنگ یا نان‌های کوچک به عنوان نماد خوشبختی وارد خانه دوستان یا همسایگان می‌شوند. باور بر این می‌رود که مردانی با موی سیاه بیشترین شانس را برای صاحب‌خانه می‌آورند زیرا در دوران حملات وایکینگ‌ها، دیدن یک غریبه بلوند در نزدیکی خانه، دلیلی برای هشدار بود.

رژه آتش در اسکاتلند به مناسبت سال نوی میلادی

کد خبر 715824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.