دیگر علاقه ندارم سرمربی تیم ملی بزرگسالان شوم/ به اجبار از تیم ملی خداحافظی کردم

رئیس هیئت کبدی استان اصفهان گفت: زمانی دوست داشتم سرمربی تیم‌ملی بزرگسالان کبدی شوم، اما دیگر آن علاقه پیشین را ندارم و دوست دارم وقتم را صرف جوانان کنم تا آینده خوبی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضا کمالی‌مقدم، کاپیتان اسبق تیم‌ملی کبدی ایران، ورزش را از دوران راهنمایی با ورزش کشتی آغاز کرد و سپس توسط برادر بزرگ‌تر خود با ورزش کبدی آشنا شد.

وی کبدی را از سال ۱۳۸۳ آغاز کرد، از سال ۱۳۸۴ در مسابقات قهرمانی کشور جوانان شرکت کرد و در همان سال نیز به عضویت تیم‌ملی جوانان کبدی در آمد.

وی سابقه حضور در دو دوره از بازی‌های آسیایی را دارد و نایب‌قهرمانی مسابقات جوانان آسیا، مدال برنز در تورنمنت سال ۲۰۰۶، مدال برنز در مسابقات داخل سالن ماکائو، سوم جهان در مسابقات سرکلِ کبدی و نایب‌قهرمانی در مسابقات آسیایی ویتنام از جمله افتخارات کسب شده وی در رشته کبدی است.

کمالی‌مقدم همچنین سابقه مربیگری تیم‌ملی جوانان کبدی ایران و مربیگری رده‌های سنی مختلف تیم‌های کبدی استان اصفهان را در کارنامه خود دارد.

رضا کمالی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای رسیدن به موفقیت به طور کامل درگیر تمریناتم بودم و در هر دو زمان صبح‌ها و عصرها تمرین می‌کردم؛ زمانی حتی برای اینکه ورزش برایم اولویت داشت، شغلم را از دست دادم؛ زمانی که کبدی در اصفهان شناخته نشده بود من برای رشد در این رشته ورزشی به گرگان رفتم تا با مربیان و رقبای خوب تمرین کنم زیرا که آنجا مهد کبدی ایران بود.

وی افزود: هر کسی و در هر رشته‌ای که بخواهد ورزش را به صورت حرفه‌ای و برای رسیدن به قهرمانی دنبال کند، لازم است سختی‌هایی را تحمل کند و وقت بسیاری بگذارد؛ من هم در این ورزش سختی‌های بسیاری را گذراندم، برخی جاها کم‌لطفی‌هایی از جانب مسئولان در حقم می‌شد، اما چون به این ورزش علاقه خاصی داشتم و رشد خوبی هم داشتم، تحمل می‌کردم.

رئیس هیئت کبدی استان اصفهان تصریح کرد: به‌طور معمول افراد موفق مشوقی دارند، مشوق روحی و معنوی من مادر خدابیامرزم بود که به‌خاطر او روحیه رقابتی پیدا می‌کردم و برای شاد کردن دلش و راضی نگه‌داشتن او تلاش و تمرین می‌کردم تا به‌خاطر من خوشحال و سربلند باشد؛ اما از لحاظ فنی برای آمادگی‌ها و تمرین‌ها برادر بزرگ‌ترم از ابتدای کار همراه و کنار من بوده است.

دیگر علاقه ندارم سرمربی تیم ملی بزرگسالان شوم/ به اجبار از تیم ملی خداحافظی کردم

هنوز به‌دلیل خداحافظی از تیم‌ملی ناراحت هستم

وی درباره خداحافظی ناگهانی خود از ورزش کبدی بیان کرد: از سال ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۱۴ عضو تیم‌ملی ایران بودم، در سال ۲۰۱۴ یک اتفاق موجب خداحافظی و جدایی من از تیم‌ملی شد که هنوز هم از آن بابت ناراحت هستم؛ وقتی که ایران در رقابت‌های اینچوان دوم آسیا شد من فقط ۲۷ سال داشتم و این سن برای حضور در تیم‌ملی زیاد نبود، در اواخر حضور من به دلیل بعضی اختلافات با مجموعه کبدی مجبور به خداحافظی شدم تا حرمت سال‌هایی که باهم همراه بودیم، حفظ شود.

کمالی‌مقدم تاکید کرد: صحبت‌هایی به‌خاطر سنم می‌شد و برخی معتقد بودند سن من برای حضور و بازی در رشته کبدی زیاد است یا میانگین سنی تیم‌ملی را بالا برده‌ام و این موارد بهانه‌هایی بودند که موجب شد با اینکه کاپیتان تیم‌ملی بودم، از تیم‌ملی جدا شوم. زمانی از لیگ هندوستان پیشنهاد داشتم، با مسابقات اردوهای تیم‌ملی مصادف بود که تیم‌ملی را برای رقابت انتخاب کردم.

وی یادآور شد: همیشه در تیم‌های ملی تنش‌هایی وجود دارد که به‌دلیل سلیقه‌ای بودن نظر مربیان است و ممکن است در زمانی که شما بازی می‌کنید مربی حاضر با شما هم‌نظر نباشد، هر زمانی که مربی‌ای از خارج و به‌طور معمول از هند می‌آمد، سال خوب من بود زیرا که آنان از بازیکنان شناختی نداشتند و کار خود را انجام می‌دادند و همین موضوع باعث شرکت بی‌دغدغه ما در بازی‌ها می‌شد و من مورد اعتماد آن‌ها بودم، اما هر زمان مربیان داخلی بودند به دلیل سلایق مختلف مشکلاتی به‌وجود می‌آمد.

تجربه مربیگری را داشتم

رئیس هیئت کبدی استان اصفهان اذعان داشت: بعد از ترک تیم‌ملی وارد حیطه مربیگری شدم، هرچند زمانی که بازی می‌کردم در حیطه مربیگری هم فعالیت داشتم و مربی تیم اصفهان بودم و تیم قهرمانی، نایب‌قهرمانی و مقام سومی کشور را به دست آورده بود، حین اینکه تمرینات خود را انجام می‌دادم، به مربیگری هم می‌پرداختم و برای اینکه فاصله کارمزیاد نشود به سرعت پس از خداحافظی از تیم‌ملی مربیگری را آغاز کردم.

وی عنوان کرد: در مقطعی آرزو داشتم سرمربی تیم‌ملی بزرگسالان کبدی ایران شوم و از آن نیز دور نبودم، اما در حال حاضر آن ذوق نمانده و شرایطی پیش آمده است که فکر می‌کنم اگر کارم با بچه‌ها بگذرد، بهتر است، اکنون فقط ذوق بچه‌ها را دارم و دوست دارم خدمتی به آن‌ها انجام دهم تا بتوانم برای جوانان این رشته کاری انجام دهم، اکنون امیدم آینده جوانانی است که با آن‌ها کار می‌کنم.

کمالی‌مقدم گفت: لازمه موفقیت در همه رشته‌ها تلاش و اراده است، اگر فردی پشتکار و اراده داشته باشد به هر چیزی که بخواهد و جایگاهی که در نظر داشته باشد، می‌رسد.

وی عنوان کرد: قرارداد مربیان در هر مقطع و در هر سطحی در رشته کبدی شش‌ماهه تا یک‌ساله است و تا روز فینال مسابقات اعتبار دارد.

دیگر علاقه ندارم سرمربی تیم ملی بزرگسالان شوم/ به اجبار از تیم ملی خداحافظی کردم

زمان مسابقات مشخص نیست

رئیس هیئت کبدی استان اصفهان خاطرنشان کرد: مسابقات جوانان دختران کبدی در مشهد و مسابقات جوانان پسران کبدی در اراک برگزار می‌شود؛ اما در جریان نیستم که آیا مسابقه‌ای برگزار می‌شود یا خیر، زیرا فدراسیون هنوز چگونگی مسابقات را مشخص نکرده است، البته که مسابقات جوانان دختران و پسران در بدترین زمان در حال برگزاری است زیرا زمان امتحانات بچه‌ها است و فکر نمی‌کنم تصمیم منطقی و عاقلانه‌ای باشد.

وی تصریح کرد: باشگاه‌ها در این رشته ورود نمی‌کنند حتی در خود اصفهان خیلی تلاش کردیم و با بعضی باشگاه‌ها ارتباط گرفتیم، این رشته خیلی رشته کم‌هزینه‌ای است و نسبت به دیگر ورزش‌ها محروم‌تر است؛ اگر باشگاه‌های حرفه‌ای به میدان بیایند و فعالیت کنند ورزشکاران بیشتری جذب می‌شوند و دایره آماری کبدی نیز بیشتر می‌شود.

کمالی‌مقدم عنوان کرد: سعی کردم با برخی مسئولان به‌ویژه معاون وزیر ورزش و جوانان ارتباط بگیرم و از دغدغه‌هایمان بگویم، اما نتوانستم با ایشان ارتباط بگیرم؛ امیدوار بودم به عنوان یک بازیکن ملی‌پوش که چندین سال در اختیار تیم‌ملی بودم، اختیار و امکان صحبت با مسئولان را داشته باشم و فکر نمی‌کنم خواسته زیاد و دور از نظری باشد.

کد خبر 715821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.