افزایش ۱۵ درصدی بارش‌ها در استان گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان از افزایش ۱۵ درصدی بارش‌های استان در پاییز امسال خبر داد و گفت: در پاییز ۱۴۰۲ میانگین بارش استان، ۱۴۳ میلی‌متر بوده است.

امان محمد کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درگلستان، اظهار کرد: میانگین بارش‌ها در پاییز امسال، نسبت به دوره بلندمدت ۱۵ درصد افزایش داشته و در پاییز سال جاری میانگین بارش استان ۱۴۳ میلی‌متر بوده است.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد ۱۵ درصد نسبت به متوسط این فصل افزایش بارش رخ داده است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به میزان بارش سال جاری و مقایسه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، مشخص می‌شود که بارندگی‌ها ۳۸ درصد افزایش داشته است.

محمد کمالی ادامه داد: بیشترین بارش در این فصل در مهرماه اتفاق افتاد، به نحوی که میانگین بارش استان در مهرماه ۵۸.۹ میلی‌متر بود و ۶۴ درصد نسبت به نرمال افزایش داشت.

وی اضافه کرد: پاییز ۱۴۰۲، میانگین دمای استان ۱۶ درجه سانتی‌گراد بود که افزایش ۲.۷ درجه‌ای دما را نسبت به متوسط فصل پاییز در سال‌های گذشته نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان تصریح کرد: حداکثر دمای هوا ایستگاه‌های سینوپتیک استان ۳۷.۱ درجه در ایستگاه کلاله و حداقل دمای ثبت شده منفی یک درجه در ایستگاه‌های گرگان و کلاله به ثبت رسیده است.

محمد کمالی گفت: با توجه به پیش‌بینی فصلی، میزان بارش‌ها در فصل زمستان نرمال خواهد بود و میانگین دما در این فصل در مقایسه با نرمال یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت هوای استان در هفته جاری، افزود: وضعیت هوای استان تا روز سه‌شنبه صاف تا قسمتی ابری، گاهی با افزایش ابر و وزش باد همراه خواهد بود.

کد خبر 715820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.