سرویس مدارس استثنایی قزوین رایگان شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: بنا به دستور معاونت امور اجتماعی وزارت کشور، سرویس رفت‌وآمد دانش‌آموزی مدارس استثنایی باید از طریق شهرداری به صورت رایگان تامین شود که در سطح چند شهرستان اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی صبح امروز _شنبه نهم دی‌_ در جمع شورای دبیران آموزشگاه‌های استثنایی شهرستان بویین‌زهرا اظهار کرد: نگاه به کودکان استثنایی نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و در این راستا زحمات زیادی کشیده شده است.

وی با اشاره به پیشرفت علم و لزوم افزایش آگاهی مردم افزود: آموزش مهارت‌های حرفه‌ای و مهارت‌های زندگی باید در اولویت آموزش این کودکان قرار گیرد و دروس ریاضی به‌صورت کاربردی آموزش داده شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه آموزش مهارت‌های خودمراقبتی، مهارت‌های سازشی، آموزش‌های اعتقادی و اخلاقی از دیگر اولویت‌های این دانش‌آموزان است، اضافه کرد: چنانچه یک فرد سازش‌نایافته استثنایی آموزش داده نشود، به اندازه هزار فرد عادی آسیب خواهد داشت و بزهکاری اجتماعی پدید خواهد آورد.

سیاهکالی مرادی با تاکید بر لزوم بسیج همگانی در حل مشکلات مدارس استثنایی گفت: همه مسئولان شهر باید به کمک مدارس استثنایی بیایند؛ تربیت صحیح این دانش‌آموزان آرامش را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

وی با اشاره استفتای صورت‌گرفته از دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم رعایت مسائل شرعی توسط دانش‌آموزان استثنایی ادامه داد: نسبت به آموزش مسائل شرعی این دانش‌آموزان نیز در حد ظرفیت و توان آن‌ها باید اهتمام ویژه‌ای داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: بنا بر دستور معاونت امور اجتماعی وزارت کشور، سرویس دانش‌آموزی مدارس استثنایی باید از طریق شهرداری به صورت رایگان تأمین شود که این امر در سطح چند شهرستان استان قزوین اجرا شده است.

کد خبر 715819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.