لالجین همدان میزبان جشنواره سه گام می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: لالجین به عنوان میزبان جشنواره سه گام انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، معصوم‌علیزاده اظهار کرد: صنایع‌دستی یک تولید خاص نیست بلکه تولیدی برگرفته از ذات و اصل انسان است، آنچه درون یک هنرمند با نوآوری و خلاقیت به یک موجود بیرونی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همدان استانی هنرپرور و دارای بزرگان بسیاری در حوزه صنایع‌دستی است‌، افزود: تعداد ۳۳ هزار کارگاه با ۴۵ هزار شاغل در این حوزه نشان دهنده پتانسیل استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خاطرنشان کرد: دو شهری جهانی ملایر و لالجین، شهر ملی تویسرکان و دو روستای ملی صنایع‌دستی نشان می‌دهد همدان در سطح کشور حرف‌های بسیار برای گفتن دارد.

علیزاده با اشاره به اینکه صنایع‌دستی در هویت و ذات ما ریشه دارد و نشان دهنده ذات ایرانی بودن ما است، تصریح کرد: این هنر، صنعت با کمترین هزینه خلق می‌شود و باید به نحو احسن به عرضه درآید و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم شرکت هنرمندان صنایع‌دستی در نمایشگاه‌ها، اضافه کرد: هنرمندان باید بازارهای مختلف را ببینند و توانایی‌های خود را بهتر بشناسند تا رشد کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه همدان در هفته‌های گذشته برای اولین بار میزبان هفتمین دوره مهر اصالت غرب کشور بود، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ صدور حدود ۲۸۵۰ پروانه تولید انفرادی اتفاق افتاد.

علیزاده ادامه داد: همچنین در این مدت، ۶۸۰ پروانه کارگاهی صادر و تمدید شد و ۲۵۰ کارت شناسایی در حوزه صنایع‌دستی صادر شد، در ۲۱ رشته شاخص نیز ۱۲۵۰ نفر مورد آموزش قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه آموزش شاغلان صنایع‌دستی در ۷ شهرستان انجام شد، عنوان کرد: معرفی محصول در بسترهای موجود از مهمترین مواردی است که محصولات به دست مشتری برسد، همچنین هنرمندان همدانی در مدت یادشده در ۵ نمایشگاه خارجی شرکت داشتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه هفتمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با ۲۸۵ غرفه در همدان برگزار شد، اضافه کرد: همچنین هنرمندان صنایع‌دستی در ۱۴ نمایشگاه شرکت کردند.

علیزاده با اشاره به برپایی ۱۹ بازارچه موقت و سه بازارچه دائمی صنایع‌دستی در همدان، نهاوند و ملایر، گفت: تلاش می‌کنیم بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی را در ورودی‌های شهر اجرا کنیم.

وی برگزاری جشنواره مبلمان منبت در ملایر را اتفاق خوبی دانست و افزود: خواهرخواندگی ملایر و کوکند می‌تواند تعامل و تبادل فرهنگ خوبی را بین دو شهر رقم بزند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه لالجین به عنوان میزبان جشنواره سه گام انتخاب شده است، اظهار کرد: ۲۴ میلیارد تومان در حوزه مشاعل خانگی تخصیص یافته که تاکنون ۱۸ میلیارد تومان جذب شده است.

علیزاده با اشاره به اینکه نمایشگاه گردشگری تهران فرصت خوبی برای ارائه صنایع‌دستی استان است، تاکید کرد: قرار است نمایشگاهی در ارمنستان برگزار شود تا به داشته‌های فرهنگی بپردازد.

کد خبر 715813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.