آمادگی ۳۰ پایگاه امداد و نجات کردستان برای خدمت‌رسانی در زمستان ۱۴۰۲

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان گفت: ۳۰ پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کردستان در جاده‌های مواصلاتی استان، زمستان امسال به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر کردستان، پیام جلالی اظهار کرد: ۳۰ پایگاه امداد و نجات ثابت، موقت و پشتیبان در محورهای مواصلاتی استان، با هدف پاسخگویی سریع و بهینه به حوادث و سوانح احتمالی در فصل زمستان، جهت امدادرسانی و ارائه خدمات به هموطنان آماده‌باش هستند.

وی افزود: ۳۰ دستگاه آمبولانس، ۹ دستگاه خودروی نجات کمک دار، یک دستگاه آرگو، ۱۳ دستگاه وانت کمک دار، چهار دستگاه موتور سیکلت و سه تیم آنست در سطح استان تکمیل کننده خدمت‌رسانی عوامل این جمعیت در طرح امداد و نجات زمستانه است و ۱۵۰ نفر _ روز نیروی نجات‌گر نیز در قالب تیم‌های عملیاتی برای اجرای طرح زمستانه جمعیت هلال احمر در استان مشارکت و همکاری دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: یک تیم امداد هوایی نیز در آشیانه هلال‌احمر در سنندج مستقر است و تیم‌های عملیاتی هلال احمر، به صورت ۲۴ ساعته در پایگاه‌ها و پست‌ها، آماده ارائه خدمات هستند.

جلالی با اشاره به آمادگی تمام شعب و پایگاه‌ها، برای اسکان اضطراری مسافران در راه مانده احتمالی در زمان بروز حوادث طبیعی و بین جاده‌ای، تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی جاده‌های استان علاوه بر امدادرسانی به خودروها و آسیب دیدگان در قالب طرح زمستانه، خدمات دیگری از جمله توزیع بسته غذایی و اسکان اضطراری نیز برای مسافران در نظر گرفته شده است.

وی گفت: هموطنان در هنگام وقوع حوادث طبیعی و بین جاده‌ای در صورت نیاز به خدمات امدادی می‌توانند با برقراری ارتباط تلفنی با شماره ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر کردستان به صورت شبانه‌روزی و رایگان از خدمات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بهره‌مند شوند.

مدیرعامل هلال‌احمر کردستان تاکید کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه، لازم است رانندگان قبل از سفر با اطلاع کامل از وضعیت محورهای مواصلاتی و همراه داشتن تجهیزات متناسب با آن محورها سفر کنند و در صورت تردد در جاده‌ها به ویژه محورهای کوهستانی و برف‌گیر اقدامات پیشگیرانه لازم را به عمل آورند.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان بیش از ۶ هزار کیلومتر راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

کد خبر 715808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.