سهم مالیات مشاغل در کرمان پایین‌تر از میانگین کشور است

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان گفت: سهم مالیات مشاغل در استان کرمان سه درصد و پایین‌تر از میانگین کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، صادق سلطانی‌نژاد امروز _شنبه نهم دی_ در نود و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی مصوب استان در سال ۱۴۰۲ به میزان ۳۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه براساس مصوب نه ماهه، ۱۱۲ درصد عملکرد داشته‌ایم، افزود: مقایسه عملکرد وصول درآمدهای مالیاتی استان در نه ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان تصریح کرد: بیشترین میزان مالیات مصوب را در سال ۱۴۰۲ داشته‌ایم و اگر اقتصاد استان را از کشور چهار درصد در نظر بگیریم، سهم درآمد مالیاتی استان نیاز به بازنگری دارد.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه ۴۵ درصد مالیات استان در بخش اشخاص حقوقی غیردولتی و ۳۰ درصد در بخش ارزش افزوده است، گفت: سهم مالیات مشاغل در استان کرمان سه درصد و پایین‌تر از میانگین کشور است و ظرفیت مالیاتی استان باید متناسب با اقتصاد استان مصوب شود.

به گزارش ایمنا، در این نشست که جمعی از فعالان اقتصادی حضور داشتند، با ارائه پیشنهادات و نظرات اعضای اتاق بازرگانی پیرامون نظام دادرسی مالیاتی ادامه یافت.

کد خبر 715806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.