شهرداری اهواز ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری می‌کند

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: با تصویب کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر به شهرداری اهواز مجوز داده شد تا برای خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی، هشت هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر کند.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: با تصویب بودجه و از ابتدای سال جاری اولویت بندی لازم لازم برای مدیریت شهری اهواز انجام شد که به ترتیب عملیات آسفالت، باز زنده سازی کارون و بهبود وضعیت ورودی‌های شهر اهواز بود در کنار این موارد توسعه حمل‌ونقل عمومی یکی از مهم‌ترین خواسته شهروندان و اعضای شورای اسلامی شهر بود.

وی افزود: عملیات آسفالت معابر در اهواز با شرایط و سرعت مناسب در حال انجام است به گونه‌ای که در شش ماه نخست سال بیش از سال گذشته عملیات آسفالت انجام شد علاوه بر آن پروژه بازنده سازی کارون و بهبود ورودی‌های شهر نیز کلید خورد و وارد فاز اجرایی شده و تمرکز عمده در حال حاضر بر روی توسعه حمل‌ونقل عمومی است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر اینکه در یک دهه گذشته اهواز بیش از ۸۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی خود را از دست داده است، خاطرنشان کرد: در نخستین گام برای توسعه حمل‌ونقل عمومی، رأی نهایی خلع ید شرکت کیسون صادر شد و در حال تغییر تحول برای تحویل کارگاه‌ها و پروژه هستیم.

محمودی اضافه کرد: علاوه بر آن در دومین گام، قرارداد پروژه احداث بی آر تی کلید خورد و امیدوارم تا پایان سال و در ایام نوروز مردم اهواز از این نوع اتوبوس نیز استفاده کنند که یک تحول بزرگ در حوزه مدیریت شهری اهواز است.

وی گفت: در ابتدای دوره‌ی ششم شورای اسلامی شهر، شهرداری اهواز تنها دارای ۸۰ دستگاه اتوبوس فعال بود که با تلاش صورت گرفته، ۱۸۷ دستگاه اتوبوس خریداری شد که به مرور در حال ورود به شهر و استفاده در ناوگان اتوبوسرانی است، با این حال اهواز تعداد بیشتری اتوبوس نیاز دارد که سال جاری نیز در دستور کار قرار گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به تلاش برای افزایش تعداد اتوبوس‌های شهرداری اهواز با تاکید بر مناطق محروم، تصریح کرد: با مصوبه کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اهواز به شهرداری اهواز برای خرید یکصد دستگاه اتوبوس دیزلی با استفاده از اوراق مشارکت به مبلغ هشت هزار میلیارد ریال مجوز داده شد.

کد خبر 715789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.