پروژه‌های فاضلاب ۱۶ شهر استان قزوین نیمه‌تمام است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام فاضلاب را در ۱۶ شهر استان قزوین داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، داراب بیرنوندی صبح امروز -شنبه نهم دی‌- در نشست با مدیر کل محیط زیست استان قزوین که در سالن جلسات شرکت آبفای استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در موضوع فاضلاب دارای برنامه زمابندی هستیم و هم اکنون در ۱۶ شهر دارای پروژه‌های نیمه‌تمام فاضلاب هستیم که در تعدادی از آن‌ها پیشرفت بالای ۵۰ درصد است.

وی افزود: در صورت تخصیص بودجه لازم و تکمیل این تصفیه خانه‌ها، این پتانسیل وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش خدمات مربوط به فاضلاب قرار گیرند که در سطح کشور بی‌نظیر بوده و کمک بزرگی هم به حفظ محیط زیست خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین خاطرنشان کرد: به دنبال جذب سرمایه بخش صنعت استان برای سرمایه‌گذاری در امور فاضلاب و استفاده از پساب برای تولیدات صنعتی هستیم تا علاوه بر حفظ محیط زیست به چرخه صنعتی و توسعه استان هم کمک کنیم.

بیرنوندی اضافه کرد: مسأله فاضلاب با موضوع سلامتی مردم مرتبط است و خوشبختانه در بحث جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب استان رو به جلو هستیم و مرحله گذار را طی می‌کنیم.

وی گفت: واقعیت آن است که بر محیط زیست فشار حاصل از فعالیت انسانی وارد شده و این می‌تواند حتی سلامت عمومی را به خطر بیندازد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین از کمک به اجرای پروژه‌های فاضلاب وعده داد و تصریح کرد: عملیات تصفیه و بازچرخانی فاضلاب می‌تواند موضوع حفظ و سلامت آب و خاک و هوا را در پی داشته باشد و در این زمینه برنامه‌های مناسبی از سوی شرکت آبفا در حال پیگیری و اجرا است.

کد خبر 715780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.