پروژه‌های زیرساختی شهری با اعتبار بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود

شهردار کرمان از کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۰ مجموعه‌پروژه زیرساختی با اعتبار بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان در هفتمین جشنواره پروژه‌های شهری شهرداری کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سعید شعرباف در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفتمین جشنواره پروژه‌های شهری شهرداری کرمان با اعتبار بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان، اظهار کرد: مجموعه‌پروژه‌های هفتمین جشنواره پروژه‌های شهری از نهم دی به مدت ۲۰ روز در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی، ورزشی، تغذیه و سلامت، زیربنایی، شهروند و سلامت، فضای سبز، محیط زیست و بافت تاریخی کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شوند.

وی افزود: افتتاح گرمخانه در بلوار ۲۲ بهمن، تکمیل فرهنگسرای شهید همت و آغاز ساخت کمپ ویژه بانوان دارای آسیب‌های اجتماعی در بلوار شهدای خانوک، آغاز عملیات ساخت پارک بانوان در بوستان جنگلی شهید باهنر، سالن ورزشی محله سلسبیل، سالن تخصصی کشتی مجموعه ورزشی شهرداری و تکمیل فاز دوم شهربازی کرمان از جمله پروژه‌های حوزه اجتماعی، فرهنگی و ورزشی است.

شهردار کرمان در ادامه از آغاز ساخت میادین میوه و تره‌بار در چهار نقطه از شهر واقع در بلوار پزشک، شهرک غدیر ۲، شهرک شهید مطهری و پارک شهید باهنر به عنوان پروژه‌های تغذیه و سلامت خبر داد و گفت: افتتاح باغ‌راه شمالی در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای و آغاز ساخت پیاده‌راه امام‌زاده محمد علیه السلام و ساخت پیاده‌راه قلعه‌محمود، شریعتی و میرزارضا کرمانی در ردیف مجموعه‌پروژه‌های شهروند و سلامت هستند.

وی رونمایی از تجهیزات و ماشین‌آلات عمرانی شامل شش دستگاه بنز، چهار دستگاه بابکت، سوله مرکزی تعمیرگاه شهرداری و دستگاه ساخت دیوار بتنی در قالب مجموعه‌پروژه‌های زیربنایی را از دیگر پروژه‌های هفتمین جشنواره پروژه‌های شهری معرفی کرد و افزود: افتتاح فاز دوم بوستان شهید سلیمانی و بوستان مسجد المهدی و آغاز ساخت بوستان‌های صبا، شهید بختیاری و بهسازی بوستان‌های نماز و بلوار امام‌صادق علیه السلام نیز در قالب مجموعه پروژه‌های فضای سبز انجام می‌شود.

شعرباف ادامه داد: در مجموعه‌پروژه‌های بخش ترافیک، تعریض و آزادسازی مسیر خیابان بهمنیار به میدان آزادی، بلوار آزادگان به بلوار امام جمعه» و راستگرد تقاطع خواجو انجام می‌شود و فاز اول شهرک کارگاه‌های ضایعاتی به‌عنوان مجموعه پروژه‌های محیط زیست افتتاح خواهد شد که در کاهش جرایم مربوط به سرقت مؤثر خواهد بود.

وی آغاز برقی‌سازی ناوگان موتوری شهر کرمان و ثبت‌نام ناوگان تاکسیرانی برقی شهر کرمان را بخش دیگری از مجموعه‌پروژه‌های محیط زیست اعلام کرد و بیان کرد: آغاز مرمت خانه شهر و پیاده‌راه‌سازی میدان ارگ و طراحی موزه‌گالری صنایع دستی در شهرداری مرکز نیز از مجموعه پروژه‌های بافت تاریخی است.

کد خبر 715713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.