توده‌های مردم در روز ۹ دی با بصیرت کامل فتنه‌ها را خاموش کردند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: نهم دی جریانی بود که طی آن توده‌های مردم با بصیرت کامل فتنه‌ها را خاموش کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت الاسلام حسن علیدادی امروز _هشتم دی_ در خطبه‌های نماز جمعه، با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مصباح یزدی و تبریک میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: اسلام برای زن و به خصوص نقش مادری و همسری که جایگاه تربیت انسان هستند، احترام قائل است.

وی با اشاره به سالروز پیام تاریخی حضرت امام (ره) به گورباچف که دنیا را تحت تأثیر قرار داد، افزود: امام در پیش بینی خود نشان داد که دوران کمونیست به پایان رسیده و از شوروی خواست چاره اندیشی کند و فروپاشی اتفاق افتاد؛ امید است در آینده نزدیک به صورت رسمی فروپاشی قدرت بلوک غرب رخ خواهد داد.

امام جمعه کرمان در ادامه با گرامیداشت سالروز نهم دی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، تصریح کرد: نهم دی فتنه‌ای که انقلاب را به صورت جدی تهدید کرد، رونمایی شد و افرادی که بصیرت لازم را نداشتند، به جای ایستادگی مقابل فتنه، بازیگر جریان فتنه شدند.

وی با بیان اینکه جریان فتنه سه ریشه اصلی دارد و باید در انتخابات پیش رو نسبت به آن مراقبت و مواظبت کرد، گفت: هواپرستی اولین محور فتنه است که در جامعه اتفاق می‌افتد و در آن افرادی که شرایط به نفع آنها نیست، با اسم‌های مقدس به جنگ انقلاب، نظام و ارزش‌ها می‌روند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: در سال ۸۸ کسانی در فتنه و فتنه‌گری ورود کردند و بازیگر صحنه شدند که سال‌ها در خدمت امام و انقلاب بودند؛ ببینید چه کسانی سعی می‌کنند همه چیز را به نفع خودشان رقم بزنند؛ ولو اگر شعار مقدس می‌دهند، فتنه است.

وی سرپیچی از قانون و لجاجت در برابر آن را از دیگر ریشه‌های فتنه بیان کرد و افزود: همه باید به قانون تمکین کنند اما بعضی می‌خواهند فراتر از قانون حرکت کنند و در مقابل اصول مسلم نظام اسلامی می‌ایستند و بیگانگان نیز بر آن سوار می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تصریح کرد: بی بصیرتی یکی دیگر از ریشه‌های اصلی فتنه است که در نتیجه بی بصیرتی و نداشتن تحلیل درست پدید می‌آید؛ کسانی که سردمدارند، به دلیل هواپرستی یا دنیاطلبی، علیرغم آنکه می‌دانند، دچار فتنه می‌شوند.

وی با اشاره به سخن حضرت امام علی علیه السلام، اظهار کرد: فتنه از هواپرستی یا جایی که به اسم دین، مواردی را وارد دین می‌کنند و به اسم شعار مقدس می‌آورند، آغاز می‌شود؛ یعنی ممکن است حرف از عدالت، آزادی و دفاع از انقلاب و انقلابی‌گری بزنند اما فتنه می‌کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی نهم دی را جریانی توصیف کرد که طی آن توده‌های مردم با بصیرت کامل فتنه‌ها را خاموش کردند و گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز فتنه‌ها آمد و بعضی‌ها مرعوب شدند و از انقلاب و نظام دفاع نکردند.

وی در ادامه با قدردانی ویژه از رهبر عالی قدر نظام برای میزبانی از مردم کرمان در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی، بیان کرد: بیش از سه میلیون کرمانی دوست داشتند خدمت مقام معظم رهبری برسند اما ظرفیت محدود بود و کسانی که رفتند به عنوان نمایندگان مردم خدمت رهبری رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بیانات رهبری در مورد مردم کرمان از قبیل نخبه پروری، نجابت و ایمان صادقانه، که شهید سلیمانی در آن بستر رشد و نمو می‌کند، افزود: به گفته رهبری، هرازگاهی چهره‌ها و شخصیت‌هایی از کرمان در مراکز علمی و دانشگاه و صحنه‌های سخت و خطرپذیر دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

وی در ادامه به ویژگی‌ها و خصوصیات شهید سلیمانی اشاره کرد و با دعوت از حضور جدی در برنامه‌های گرامیداشت وی به عنوان شهید جهانی جبهه مقاومت، تصریح کرد: سردار سلیمانی به پیروی از حضرت علی علیه السلام حامی مظلوم است و روح او هر جا که ظلمی واقع شود، متلاطم می‌شود.

حجت الاسلام علیدادی در ادامه به کسانی که صحنه انتخابات را مدیریت می‌کنند و در هیئت‌های اجرایی و نظارت مشغول رسیدگی به صلاحیت‌ها هستند، توصیه کرد: اگر کسی حداقل صلاحیت‌ها را ندارد، نباید به عنوان نماینده مردم در معرض انتخاب قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی رقبا تلاش می‌کنند تا یکدیگر را حذف کنند که خلاف تقواست؛ حق همگان این است که در انتخابات حضور یابند و صلاحیت شأن رسیدگی شود؛ اگر کسی مستنداتی دارد، به مجموعه‌های رسیدگی و در رأس آن شورای نگهبان بدهد تا با دقت هر چه تمام رسیدگی شود.

کد خبر 715708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.