دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه‌ای شرعی است

امام جمعه شهرستان خوی گفت: مشارکت ضعیف موجب تشکیل مجلس ضعیف و ناتوان خواهد شد و این مجلس از عهده حل مشکلات نخواهد آمد و فشار حداکثری دشمنان نیز در این راستا و برای مأیوس کردن مردم از حضور در انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان غربی؛ حجت الاسلام حجت قاسم‌خانی امروز _جمعه هشتم دی_ در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان خوی اظهار کرد: حافظه تاریخی ملت ایران قوی بوده و به بلوغ سیاسی رسیده است.

وی افزود: مردم طی ۱۵۰ سال گذشته بصیرت و بلوغ سیاسی خود را نشان داده‌اند و حماسه نهم دی نقطه طلایی این بلوغ سیاسی است.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: نهم دی نشان داد مردم بصیر ایران حافظه تاریخی داشته و اتفاقات گذشته را فراموش نکرده‌اند.

قاسم‌خانی تصریح کرد: دهه‌های آینده متعلق به جوانان است تا ما به تمدن نوین اسلامی برسیم.

وی تأکید کرد: علاوه بر استقامت مردم انقلابی مجاهدت و تبیین‌های عمارهای انقلاب برای تحقق تمدن نوین اسلامی ضروری است و بارزترین این چهره‌ها حضرت آیت الله مصباح یزدی بودند که در ایام رحلتشان قرار داریم‌.

قاسم‌خانی با اشاره به مالک‌اشتر انقلاب شهید سردار سلیمانی عنوان کرد: این شهید هم در عرصه میدانی و هم در جهاد تبیین نقش بارزی داشتند.

امام جمعه شهرستان خوی تصریح کرد: چنانچه به توصیه‌ها و منویات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به طور کامل عمل می‌شد امروز ما در عرصه فرهنگ، سیاست و اقتصاد مشکلی نداشتیم.

قاسم‌خانی با اشاره به انتخابات اسفندماه امسال گفت: از جمله ثمرات انتخابات تحول سازی آن است و اگر مشکلاتی وجود دارد راه برون رفت از آن تحول و اقدامات تحولی است.

وی ادامه داد: تحول فقط با انتخابات تحقق پیدا می‌کند و اگر انتخاب خوبی داشته باشیم شاهد حل مشکلات و مجلس قوی خواهیم بود.

قاسم‌خانی یادآور شد: مشارکت ضعیف موجب تشکیل مجلس ضعیف و ناتوان خواهد شد و این مجلس از عهده حل مشکلات نخواهد آمد و فشار حداکثری دشمنان نیز در این راستا و برای مأیوس کردن مردم از حضور در انتخابات است.

وی تأکید کرد: تلاش دشمن در راستای قهر مردم با صندوق‌های رأی بوده و مشارکت حداکثری تمامی توطئه‌ها را خنثی خواهد کرد.

امام جمعه شهرستان خوی با بیان اینکه دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه‌ای شرعی برای همگان است، خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات نشانگر وحدت ملی است و مشارکت پایین موجب افزایش مشکلات خواهد شد.

قاسم‌خانی با اشاره به شهادت سیدرضی موسوی در سوریه گفت: از علل شهادت ایشان می‌توان به شکست مکرر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و برای رهایی از مشکلاتی که با آن مواجه شده‌اند دست به ترور می‌زنند.

کد خبر 715706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.