نهم دی روز پیوند مردم با انقلاب اسلامی است

امام جمعه کاشان گفت: نهم دی روز بزرگ پیوند میان مردم با انقلاب اسلامی است که باید به چرایی ماندگار شدن آن پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه_ جمعه هشتم دی - با اشاره به جریانات ۹ دی ۱۳۸۸ اظهار کرد: نهم دی روز بزرگ پیوند مردم با سرور و سالار شهیدان و انقلاب اسلامی است بنابراین باید به تبیین و پیام چرایی ماندگار شدن این روز پرداخت.

وی با بیان اینکه افرادی که در فتنه ۱۳۸۸ شرکت کردند مزدور دشمن بودند و جریان آن‌ها یک جریان و حمله نرم بود، افزود: توطئه دشمن بعد از نهم دی ماه تمام نشد و دشمنی، فتنه‌جویی و فتنه‌گری آنها تا امروز هم ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان بیان کرد: فتنه‌گری این گروه در روز عاشورا منجر به بصیرت افزایی مردم شد و حضور میلیونی مردم در نهم دی ماه، نقشه دشمن را نقش بر آب کرد.

حسینی با اشاره به حضور فعال مردم در همه عرصه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمن مردم را نمی‌شناسد و نمی‌داند ملت ایران امام حسین (ع) دارند، دشمن از رابطه دینی مردم غافل است و در محاسبات خود اشتباه می‌کند، بصیرت نهم دی مردم باید در انتخابات نقش آفرینی کند.

امام جمعه کاشان گفت: امروز باید به سخنان و پیام‌های رهبر انقلاب بیش از پیش دقت کافی شود و در بزنگاه‌های انقلاب با بصیرت عمل کنیم.

خطیب جمعه کاشان همچنین با اشاره به شهادت سید رضی موسوی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی شهید قدس نامیده شده و این شهید قدس سرباز مخلص متدین و شجاعی بود که با شهادتش فتنه دشمنان را با شهادتش نقش بر آب کرد.

وی با اشاره به حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه گفت: غزه قهرمان چهره اسرائیل و آمریکا را به همه دنیا نشان داد و آن‌ها را بسیج کرد تا زورگویان دنیا را که همیشه قصد دزدی غارت، اختلاف در منطقه و ظلم را دارند بشناسند.

امام جمعه کاشان اضافه کرد: جوانان سلحشور غزه در برابر اسرائیل و آمریکا ایستادند، در حالی که افکار عمومی دنیا و رسانه‌هایشان می‌گفتند غزه تروریست است، به دنیا عکس این موضوع ثابت شد.

حسینی گفت: اکنون کسی حرف آمریکا را در دنیا نمی‌پذیرد و ۹۵ درصد مردم منطقه و کشورها باید رابطه با کشورها و دنیا را قطع کنند چرا که منفورترین کشور نزد همه دنیا اسرائیل و آمریکا است.

خطیب نماز جمعه کاشان بیان کرد: مردم آمریکا خود نیز به عمل وحشیانه و غیر انسانی آنها پی بردند و ناراحت و نگران از این وضعیت هستند.

وی با اشاره به سالروز ولادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) و روز زن گفت: نقش مادر در جریان حفظ خانواده و تربیت فرزندان نقش پررنگی است، از این‌رو جایگاه زن و مادر در اسلام جایگاه رفیعی است.

جشن نهم دی باید باشکوه و ماندگار برگزار شود

همچنین امام جمعه شهر ابوزیدآباد درخطبه‌های نماز جمعه بخش کویرات ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز ولادت با سعادت بانوی نمونه اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و عرض تبریک به مناسبت سالروز ولادت با سعادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: پیامبر اسلام فرمودند صفتی هست که اگر در کسی باشد دنیا و آخرت مطیع او می‌شوند و از بهشت بهره مند می‌شوند عرض کردند یا رسول الله این خصلت چیست که فرمود تقوا بله کسی که بخواهد نزد مردم عزیز باشد باید تقوای الهی را پیشه کند.

وی ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت سردار سرافراز سید رضی موسوی از مستشاران سپاه پاسداران در سوریه که به دست رژیم منحوس اسرائیل به شهادت رسید، به پیش رو بودن حماسه ۹ دی اشاره کرد و افزود: دهه بصیرت را برای نسل‌های جدید تبیین کنیم تا نسل جدید با واقعیت‌های اتفاق افتاده در انقلاب و فتنه‌گری فتنه گران آشنا شوند و به مسائل روز آگاهی پیدا کنند.

حجت الاسلام علیرضا قاسمی تصریح کرد: بعضی می‌خواهند دهه بصیرت و ۹ دی به فراموشی سپرده شود و می‌گویند بیان کردن آن مایه اختلاف در جامعه می‌شود.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ۹ دی یوم الله است، حماسه ۹ دی بی‌بدیل و بی نظیر در تاریخ انقلاب به عنوان یوم الله است که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام‌گذاری شده است.

امام جمعه بخش کویرات بیان کرد: باید برنامه‌های دهه بصیرت پرشور برگزار گردد.

قاسمی خاطر نشان کرد: دشمنان داخلی و خارجی همسو و باهم، هشت ماه کشور را دچار آسیب و چالش کردند، اما عاشوراییان و حماسه سازان در ۹ دی با لبیک به ندای مقام معظم رهبر انقلاب خود به خیابان‌ها آمدند و آنها را ناامید و سرافکنده کردند.

وی تاکید کرد: فتنه سال ۸۸ حقیقتاً جنگ احزاب بود و همه دشمنان دست به دست هم داده بودند که نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند و آمده بودند تا اسلام قرآن، دین و ولایت را برای همیشه از میان بردارند اما هدایت و حمایت و هوشیاری مقام معظم رهبری و اطاعت و ولایت پذیری همه آحاد مردم در سراسر کشور در روز نهم دی ماه باطل سحر تمام فتنه‌های آنان شد.

امام جمعه بخش کویرات خاطر نشان کرد: آشکار شدن ظرفیت‌های مردم انقلابی در برابر بحران‌ها، عشق و ارادت مردم به ارزش‌های انقلاب و مکتب عاشورا و ولایت فقیه از آثار و پیامدهای مهم حماسه ۹ دی است.

قاسمی با گرامیداشت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، و شهید ابومهدی مهندس گفتند ۱۳ دی ماه روز هجران، فراق، روز اشک و گریه و روز افتخار ملت است، وقتی مقام معظم رهبری در مورد شهید سلیمانی صحبت می‌کنند اشاره به مکتب سلیمانی می‌نماید و این نشان از ارتباط قلبی ایشان با شهید سلیمانی دارد.

وی با اشاره به مکتب شهید سلیمانی بیان کرد: باید توجه کرد که حاج قاسم چه خصوصیاتی داشت که تبدیل به مکتب شد، اولین خصوصیت ایشان خلوص و معنویت این شهید بزرگوار است و دومین نکته متشرع بودن ایشان و پایبندی به شرع مقدس بود.

قاسمی تصریح کرد: در جنگ، ژنرالی قدرتمند و بی نظیر بود، اما در مقابل پدر مادر با خشوع و خضوع برخورد می‌کرد، وی کف پای مادر خویش را می‌بوسد و این نشان می‌دهد حاج قاسم تربیت شده قرآن است و فراجناحی بودن شهید سلیمانی نقطه بارز شخصیت این شهید بزرگوار است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در بخشی از سخنان ارزشمندشان فرمودند همه کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، علمای اعلام، اساتید دانشگاه، اساتید حوزه، صدا و سیما، مطبوعاتی‌ها و جوان‌ها می‌توانند منادی انتخابات باشند مردم را مخاطبان خودشان را به انتخابات دعوت کنند آن وقت انتخابات پرشوری خواهیم داشت.

کد خبر 715699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.