هنر حاج‌ قاسم آوردن توده مردم به میدان مقاومت بود

امام‌ جمعه موقت قزوین با اشاره به گزارش دانشگاه نظامی آمریکا درباره شهیدحاج‌ قاسم سلیمانی گفت: طبق این گزارش هنر حاج‌ قاسم سلیمانی این بود که ملت‌ها و توده مردم را به میدان مقاومت آورده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمهدی خضری بعدازظهر امروز _جمعه هشتم دی‌ماه_ در خطبه دوم نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی اقامه شد، با اشاره به فرارسیدن سالگرد حماسه ۹ دی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که در تبیین حماسه ۹ دی شعار بر محتوا غلبه نکند، تجمع، شعار و حماسه لازم است، اما باید ۹ دی را تبیین کنید.

وی با بیان اینکه باید مکتب حاج‌قاسم را تبیین کنیم، اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های مکتب حاج‌قاسم ایجاد حرکت عمومی در مردم بود و این حرکت عمومی ویژه بسیجی‌ها، حزب‌اللهی‌ها و مسجدی‌ها نبود و به خاطر رفتار حسنه ایشان اشرار در سیستان‌وبلوچستان توبه کردند و یکی از این اشرار پیاده تا مشهد و به آستان مقدس حضرت علی بی موسی‌الرضا (ع) رفت و توبه کرد.

امام‌جمعه موقت قزوین با اشاره به گزارش دانشگاه نظامی آمریکا که یک‌سال قبل از شهادت حاج‌قاسم منتشر شد، گفت: طبق این گزارش هنر حاج‌قاسم سلیمانی این بود که ملت‌ها و توده مردم را به میدان مقاومت آورده است.

خضری فن‌آوری مکتب شهید سلیمانی را فن‌آوری قرآنی و نخستین ویژگی این فن‌آوری را صداقت دانست و ادامه داد: سردار شهید سلیمانی در دعوت مردم صادق بود و به جای خودش مردم را به مسیر خدا و اهل بیت (ع) دعوت کرد و در این مسیر رحمت و شفقت داشت و مانند پدری دلسوز بود.

وی یادآور شد: قاسم سلیمانی چون صادق بود، درد مردم را داشت و اعتقاد داشت دردی که او را آزار می‌دهد، درد محرومان و مستضعفان است، نه درد ترکشی که از زمان دفاع مقدس در کتف خود داشت.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین با ذکر اینکه حاج‌قاسم نگران عاقبت‌به‌خیری رفقایش بود، گفت: پشتیبانی حاج‌قاسم از نیروهای جبهه مقاومت از جمله حزب‌الله، حشدالشعبی و حماس در غزه به موقع بود و همین ویژگی را سردار شهید سیدرضی موسوی داشت.

خضری افزود: علت اینکه اسرائیل سیدرضی را شهید می‌کند، این است که می‌خواست نقطه پشتیبانی از حماس را بزند. زیرا سیدرضی در پشتیبانی از غزه و نیروهای مقاومت اسلامی مصر و جدی بود.

وی ادامه داد: در ماجرای حمله داعش هم حاج‌قاسم عراقی‌ها را مسلح کرد؛ در حالی که به او اشکال وارد می‌کردند که چرا دست همه مردم اسلحه می‌دهد؟ علت این بود که شهید سلیمانی به قدرت مردم باور داشت. اعتقاد مکتب سلیمانی هم به نقش‌آفرینی مردم است.

کد خبر 715692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.