منطقه ۱۴ در اجرای هیچ پروژه‌ای دچار بحران نشده است

رئیس اداره مالی و اقتصادی منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به تحقق صددرصدی بودجه این منطقه در سال جاری گفت: به برکت حضرت زینب (س) این منطقه در اجرای هیچ پروژه‌ای از نظر بودجه‌های خدماتی و اجرایی دچار بحران نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان یکی از متراکم‌ترین مناطق از نظر جمعیتی است که دارای شدیدترین شاخص‌های ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری بناها است، اما محرومیت‌هایی که از این منطقه یاد می‌شود، تنها از بُعد اقتصادی است.

محدوده شهرداری منطقه ۱۴ اصفهان از شمال به جاده خاکی ادامه بلوار تاکسیرانی تا آیت‌الله غفاری از شرق ادامه جاده خاکی در امتداد نهر ارزنان تا اتوبان شهید اردستانی از سمت جنوب از محور اتوبان شهید اردستانی تا ابتدای خیابان آل یاسین و از غرب بزرگراه چمران در امتداد خیابان آل‌بویه، خیابان گلستان در امتداد خیابان بعثت تا میدان شهدای ورزشکار است.

این منطقه در گذشته از مبتدی‌ترین زیرساخت‌ها محروم بود، اما در این دوره مدیریت شهری پروژه‌های بزرگی برای آن تعریف شده و در حال اجرا است تا شاهد تحولات بزرگ در آن منطقه باشیم، به‌طوری که در حال حاضر منطقه ۱۴ به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است که با افتتاح پروژه‌های عمرانی متعدد، توسعه و آبادانی در این منطقه گسترش پیدا خواهد کرد.

شهرداری منطقه ۱۴ در تلاش است با شناخت تمام ظرفیت‌های این منطقه، مسیر رشد آن را هموار کند و به برکت حضور حضرت زینب (س) برای زندگی شهروندان منطقه ۱۴ شرایط مناسبی فراهم کند.‌

منطقه ۱۴ در اجرای هیچ پروژه‌ای دچار بحران نشده است

روح‌الله مقیمی، رئیس اداره مالی و اقتصادی منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به انجام آزادسازی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار متر مربع آزادسازی توسط شهرداری این منطقه برای اجرای پروژه‌ها در شش سال گذشته اظهار می‌کند: یکی از این موارد آزادسازی اتوبان آسمان تابان (پل امید) بود، دیگری خیابان منتظرالمهدی (عج) و مورد سوم طرح توسعه حرم بود که در حوزه مالی و اقتصادی رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به هزینه‌های مصرفی طرح آزادسازی می‌افزاید: از سال ۱۳۹۵ طرح توسعه منطقه ۱۴ آغاز شد و حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است.

رئیس اداره مالی و اقتصادی منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه سال ۹۵ منطقه ۱۴ از منطقه هفت شهرداری جدا و مقرر شد با همت مناطق مرکزی و سایر مناطق، این منطقه به‌درستی اداره شود، در آن سال منطقه ۱۴ حتی از بودجه محدودیت‌زدایی نیز استفاده نکردیم، یعنی از منطقه مرکزی هم کمکی طلب نکرد و در آن شرایط توانست با یک برنامه‌ریزی درست، شش کیلومتر خیابان را با مبلغ حدودی ۹۶ میلیارد تومان آزادسازی کند و به ساخت برساند که آن هم شامل ادامه فرزانگان تا اتوبان اردستانی بوده است.

مقیمی ادامه می‌دهد: اگر عملیات آزادسازی سال ۹۵ در حال حاضر به اجرا می‌رسید، بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی نیز برای آن کفایت نمی‌کرد، زیرا در آن زمان که اراضی آزادسازی شد، قیمت زمین در آن منطقه متری ۲۵ تا ۸۰ هزار تومان بود، اما هم‌اکنون همان زمین، متری ۸۰۰ تا یک میلیون هزار تومان ارزش دارد.

وی درباره پروژه پایانه ترکیبی می‌گوید: ۵۰ درصد زمین این پایانه تملک شده است، ۵۰ درصد دیگر نیز در دست اقدام است، همچنین احداث چهار ایستگاه خط دو مترو، طرح توسعه حرم، احداث خیابان عاشق اصفهانی شرقی، تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار منطقه و بیمارستانی که به‌تازگی کلنگ‌زنی شد، از اقدامات مفید برای منطقه ۱۴ بوده است، البته در نام‌گذاری خیابان‌ها و خیابان‌کشی‌های این منطقه نیز دقت لازم انجام شده است تا دلیلی برای رشد باشد، زیرا بعضی از نام‌گذاری‌ها مانع پیشرفت و ارزش افزوده منطقه می‌شود.

رئیس اداره مالی و اقتصادی منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان درباره حرم حضرت زینب (س) توضیح می‌دهد: هم‌اکنون یکی از بهترین ظرفیت‌های این منطقه جذب توریست مذهبی است، در حال حاضر از حدود هشت کشور، حرم حضرت زینب (س) را برای زیارت انتخاب می‌کنند، از این‌رو در جلسات برگزار شده پیشنهادی مبنی بر نام‌گذاری این منطقه به نام «منطقه زیارتی شهر» همچون منطقه ثامن مشهد مطرح شده است.

منطقه ۱۴ در اجرای هیچ پروژه‌ای دچار بحران نشده است

منطقه ۱۴ در هیچ پروژه‌ای از نظر بودجه‌های خدماتی و اجرایی دچار بحران نشده است

مقیمی خاطرنشان می‌کند: نیمی از منطقه ۱۴ در حریم است و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد آن را بافت فرسوده فرا گرفته است، به همین دلیل همه نهادها و اصحاب رسانه باید همت کنند تا به این منطقه، توجه ویژه شود و بخشی از زمین‌هایی که خارج از محدوده است را با برنامه‌ریزی درست داخل محدوده شهری قرار دهند، البته هدف فقط ساخت مجتمع‌های تجاری و مسکونی نیست، زیرا این منطقه ظرفیت انواع خدمات را دارد.

رئیس اداره مالی و اقتصادی منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه این منطقه ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاران دارد، زیرا زمین‌های منطقه ارزان است و قیمت‌های دفترچه تراکم پایین است، ادامه می‌دهد: در حال حاضر پنج پروژه سرمایه‌گذاری در این منطقه آغاز شده است، یکی از آن‌ها به نام «پروژه مسکونی ماهان» ۹۶ درصد پیشرفت داشته است، پروژه مسکونی «نقشینه» یک و دو و پروژه «هایپر» نیز در دست اقدام است، همچنین در پروژه ساخت شهرداری، قرار بر این شد که زمینی به سرمایه‌گذار واگذار شود و شهرداری مقابل باب‌القبله (حرم)، بین خیابان حرم و عاشق اصفهانی بنا شود.

مقیمی با اشاره به تحقق صددرصدی بودجه ۱۴۰۲ منطقه ۱۴ می‌افزاید: اقتصاد منطقه ۱۴ در همه حال یک روند همیشگی داشته است، به برکت حضرت زینب (س) این منطقه در هیچ پروژه‌ای از نظر بودجه‌های خدماتی و اجرایی دچار بحران نشده است.

وی با اشاره به این اینکه نیمی از این منطقه در حریم زمین‌های کشاورزی است و نیمی دیگر مسکونی است، می‌افزاید: با وجود مشکلات گرد و خاک و زباله‌های خارج از نوبتی که بعضی از شهروندان در این منطقه رها می‌کنند، پیمانکار خدمات منطقه ۱۴ به صورت روزانه به جمع‌آوری زباله در خیابان‌های اصلی می‌پردازد.

رئیس اداره مالی و اقتصادی منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان درباره پروژه «پردیس خانواده‌محور» تصریح می‌کند: برای سال‌های آتی در صحرای سودان پروژه‌هایی برنامه‌ریزی شده است که محرک پیشرفت این منطقه محسوب می‌شود.

منطقه ۱۴ در اجرای هیچ پروژه‌ای دچار بحران نشده است

پروژه‌های پیشرفت محرک توسعه، بستری مناسب برای منطقه ۱۴

مقیمی با اشاره به کم‌ارزشی زمین‌های پشت شهرداری در زمانی که هنوز پروژه‌های پرقدرتی آنجا نبود، می‌گوید: اجرای پروژه‌ها موجب پیشرفت یک منطقه می‌شود، در منطقه ۱۴ نیز وجود ورزشگاه‌های رستم و سهراب، افتتاح خیابان عاشق اصفهانی و خیابان شهدای جلوان (ولی‌عصر (عج)) موجب پیشرفت آن شده است، البته همه این اقدامات نیازمند زیرساخت‌های قوی است، همچنین مسئولان باید با گسترش پروژه‌های پیشرفته محرک توسعه، همچون ساخت بیمارستان و ترمینال موجب رشد منطقه ۱۴ شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه ۱۴ بیان می‌کند: یکی از فعالان اقتصادی استان معتقد است، تمرکز شهرداری باید بر منطقه ۱۴ باشد، زیرا دیگر مناطق اشباع شده‌اند و جای پیشرفت ویژه‌ای ندارند، اصفهان باید از سمت شمال شهر دیده شود و به پیشرفت برسد.

رئیس اداره مالی و اقتصادی منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با اشاره به همت تمام نهادها ادامه می‌دهد: الحاق ۲۶ هکتار زمین برای آزادسازی سومین میدان شهری در پشت حرم از اقدامات مفید مسئولان و نهادهای مختلف بوده است که رویدادهای بزرگی در این میدان رقم خواهد زد.

مقیمی با اشاره به پروژه‌های سومین میدان شهری خاطرنشان می‌کند: در این میدان که در مجاورت حرم حضرت زینب (س) است، یک هتل پنج ستاره پیش‌بینی شده است و به همین دلیل ممکن است حدود ۵۴۰ عدد از خانه‌های مسکونی آن منطقه خراب شود و آزادسازی انجام گیرد، اما قبل از این اقدامات ۱۱ هکتار زمین شهرداری در شمال شهرک امام حسین (ع) و زمین ۱۵ هکتاری کنار آنکه متعلق به یک سرمایه‌گذار بود، (در مجموع ۲۶ هکتار) به محدوده شهری الحاق شد و به مردمی که منازل آن‌ها در این پروژه شهرداری تخریب می‌شود، تعلق گرفت.

وی با اشاره به پهنه بزرگ سودان و جلوان می‌گوید: این دو پهنه (باتان) به کمیسیون ماده ۵ رفت و ابلاغ شد، این موارد از سرمایه‌های شهرداری است که در آینده با تفکیک این زمین‌ها می‌توان درآمد پایداری شهری ایجاد کرد.

رئیس اداره مالی و اقتصادی منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان بیان می‌کند: یکی دیگر از تلاش‌های مسئولان این منطقه این بود که از خام‌فروشی فاصله بگیرد و ملک‌های شهرداری را پس از تجمیع به سرمایه‌گذار بسپرند.

مقیمی با اشاره به نجات منطقه ۱۴ با سرمایه‌گذاری خاطرنشان می‌کند: در حاضر حاضر پروژه‌هایی، همچون برازنده و ابوریحان تحویل شده است و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های دیگر و اجرای پروژه‌های محرک توسعه روی زمین‌های در حریم، منطقه ۱۴ به پیشرفت برسد.

کد خبر 715682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.