مشکل اشتغال با کارهای دولتی و پشت‌میزی رفع نمی‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شغل‌های دولتی و پشت‌میزی نمی‌تواند مشکلات اشتغال استان را رفع کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده روز _جمعه هشتم دی_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان باشت، اظهار کرد: مردم شهرستان باشت مردمی متدین هستند و شهدای زیادی تقدیم نظام و انقلاب کردند، این مردم پایبندی مذهبی زیادی دارند و جزو وفادارترین‌ها به نظام و انقلاب هستند.

وی با اشاره به حضور مدیران استانی در جمع مردم شهرستان باشت، افزود: مدیران استانی امروز به شهرستان باشت آمدند تا مشکلات مردم را بشنوند و تا آنجا که می‌توانند برطرف کنند، اما همه مشکلات مردم را نمی‌توان در چنین برنامه‌هایی برطرف کرد.

احمدزاده گفت: وقتی مردم چنین مراجعه می‌کنند و تعداد مراجعه کنندگان در میز خدمت این چنین زیاد است، یعنی مشکل وجود دارد و مردم مشکلات زیادی دارند که باید این مشکلات شنیده شود تا بتوانیم آنها را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: مشکلات اشتغال فرزندان شما فقط مربوط به این شهرستان نیست در کل کشور و در استان مشکل بیکاری داریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه وقتی دولت سیزدهم شروع به کار کرد نرخ بیکاری در این استان ۱۱.۲ درصد بود، خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده اکنون نرخ بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد هفت درصد است هرچند که همین نرخ هم بالا است و باید تلاش کنیم تا نرخ بیکاری کاهش پیدا کند.

وی در ادامه با بیان اینکه با راه‌اندازی پلیمر و پتروشیمی گچساران به دنبال کلنگ‌زنی پترو پالایشگاه این شهرستان هستیم، افزود: در صورتی که پترو پالایشگاه اجرایی شود چهار هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند همچنین با راه‌اندازی پتروشیمی چرام و میدان گازی مختار تعداد زیادی از فرزندان استان مشغول به کار خواهند شد.

احمدزاده در ادامه با بیان اینکه همه بیکاری را نمی‌توان با کارهای دولتی و پشت میز نشینی برطرف کرد، گفت: می‌توانیم برای اشتغال‌ زایی تسهیلات در اختیار فرزندان شما قرار دهیم اما شاید نتوانیم برای رفع گره‌های زندگی شما پولی در اختیارتان قرار دهیم چرا که برای خیلی از کارها اعتباراتی وجود ندارد.

وی افزود: اما به هر حال همه مدیران در حال تلاش هستند و نهضت خدمت در استان ادامه دارد تا بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

کد خبر 715675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.