۱۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار سهم نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد از سفر ریاست جمهوری

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: یک‌هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سفر دوم ریاست جمهوری به نوسازی مدارس استان اختصاص داده شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد مهدی روشنفکر روز _جمعه، هشتم دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۴۸۵ مدرسه سنگی در استان داریم که امسال قبل و بعد از سفر ریاست جمهوری یک‌هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان برای این حوزه مصوب شد که مقرر شد از این مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار آموزش و پرورش و ۹۵۰ میلیارد تومان در اختیار نوسازی و مدارس قرار داده شود.

وی افزود: ۳۷ مدرسه در شهرستان بویراحمد، ۱۷ مدرسه در شهرستان‌های دنا و مارگون در حال احداث یا اجرا بوده و در سه شهرستان ۲۴ مدرسه کلنگ‌زنی شده و تمام مدارس کلنگ‌زنی شده در دست احداث تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده شهرستان‌های بویراحمد،، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸ مدرسه در شهرستان بویراحمد به بهره‌برداری رسید، گفت: ۳۳ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان از طرح محرومیت‌زدایی شروع شد که تا پایان سال ۳۰ مدرسه تحویل موقت می‌شود و البته در این مدت تعداد ۳۳ زمین چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای ساخته و تحویل شده و ۳۶ زمین چمن مصنوعی دیگر نیز در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: ۸۵ میلیارد تومان در سفر اول ریاست جمهوری در حوزه نوسازی مدارس اختصاص یافت و ۷۷ مدرسه با ۱۲۴ کلاس با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان با مشارکت بنیاد برکت شروع شد و تا پایان سال‌جاری افتتاح خواهد شد.

روشنفکر خاطرنشان کرد: در سفر دوم ریاست جمهوری مبلغ ۴۶ میلیارد تومان به نوسازی مدارس شهرستان مارگون، ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه نوسازی مدارس شهرستان بویراحمد و ۸۸ میلیارد تومان به نوسازی مدارس شهرستان دنا اختصاص داده شد.

کد خبر 715666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.