اخلاق شهروندی نقطه مشترک موضوعات جشنواره شعر و داستان «شهر من»

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: بخش ویژه چهارمین جشنواره شعر و داستان «شهر من» به موضوع زاینده‌رود اختصاص پیدا کرد، اما در نهایت اخلاق شهروندی نقطه مشترک تمام موضوعات این جشنواره بود.

سیدمهدی سجادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه اختتامیه چهارمین جشنواره شعر و داستان «شهر من» روز گذشته _پنجشنبه هفتم دی_ برگزار شد، اظهار کرد: در این اختتامیه برگزیدگان بخش‌های شعر و داستان به تفکیک گروه‌های سنی کودک، خردسال و نوجوان مشخص شدند.

وی افزود: بخش ویژه چهارمین جشنواره به موضوع زاینده‌رود اختصاص پیدا کرد، از این‌رو شعر و داستان‌های پیرامون زاینده رود مورد تجلیل قرار گرفت، اما در نهایت اخلاق شهروندی نقطه مشترک تمام موضوعات این جشنواره بود.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تاکید کرد: طی فراخوانی که هجدهم تیر سال جاری اعلام شد، موضوعات این جشنواره به‌صورت کلی در قالب سه سرفصل محیط زیست، اخلاق شهروندی و خدمات شهری تقسیم شد که استفاده از حمل‌ونقل عمومی، کنترل خشم، دوست‌یابی، نیکی به والدین و جدا کردن پسماند خشک از تر، از جمله زیر شاخه‌های سه سرفصل موضوعات این جشنواره بود.

سجادزاده گفت: آثار در دو مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت که در مرحله نخست تعداد آثار محدود شد و در نهایت آثار برگزیده توسط داوران جشنواره انتخاب شد.

وی ادامه داد: در بخشی از اختتامیه این جشنواره، جمشید خانیان و زهرا وثوقی که از شاعران و داستان‌نویسان بزرگ کشور هستند، مورد تجلیل قرار گرفتند، همچنین در حاشیه این اختتامیه از کتاب «نهنگ» که یک نمایشنامه با موضوع زاینده‌رود است، رونمایی شد.

کد خبر 715613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.