پروژه‌های آبرسانی به روستاهای کرمانشاه به هیچ عنوان نباید معطل بماند

استاندار کرمانشاه گفت: آب شرب بهداشتی سالم یکی از ضرورت های اصلی (برای ماندگاری جمعیت) است و پروژه‌های آبرسانی به روستاهای استان به هیچ عنوان نباید معطل بماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدطیب صحرایی شامگاه _پنجشنبه هفتم دی_ در نشست قرارگاه آب استان کرمانشاه اظهار کرد: آب شرب بهداشتی سالم یکی از ضرورت‌های اصلی (برای ماندگاری جمعیت) است لذا پروژه‌های آبرسانی به روستاهای استان به هیچ عنوان نباید معطل بماند.

وی با تاکید بر همگرایی هر چه بیشتر شرکت آب و فاضلاب و سازمان برنامه و بودجه کرمانشاه در خصوص قراردادهای آب رسانی به روستاهای استان اظهار کرد: همه دستگاه‌های مرتبط تلاش کنند تا بتوانیم چالش بزرگ آب شرب را در روستاهای باقیمانده حل کنیم و اطمینان دارم تا پایان سال گشایش بزرگی در این حوزه رخ خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: آبرسانی به روستاهای استان در قالب ۲ پروژه تعریف شده است، در پروژه اول آبرسانی به ۳۴۹ روستا با اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان تعریف شده و اکنون ۶۵ درصد پیشرفت دارد بطوری که تا پایان سال آبرسانی به ۲۰۰ روستا پایان می‌یابد.

رضا داودی اظهار کرد: در پروژه دوم آبرسانی به ۵۱۱ روستای کرمانشاه با اعتبار یک هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان تعریف شده است که این پروژه هم بزودی فاز اجرایی می‌شود بطوری که تا در نیمه اول سال ۱۴۰۵ بتوانیم آبرسانی به ۸۶۰ روستای استان را نهایی کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه‌ها بر عهده قرارگاه نجف سپاه است، افزود: آبرسانی به روستاهای ۶ شهرستان کرمانشاه، صحنه، سنقر، هرسین، کنگاور و اسلام آباد غرب برعهده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه و بقیه شهرستان‌های استان هم برعهده قرارگاه نجف است.

در این جلسه مسئولان سازمان برنامه و بودجه و شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه موانع برنامه‌های اجرایی خود را مطرح کردند که برای رفع اختلاف دیدگاه‌های کارشناسی و شتاب بخشی به طرح‌ها استاندار کرمانشاه دستوراتی را صادر کرد.

به گزارش ایمنا، از حدود دو هزار و ۶۰۰ روستای استان کرمانشاه ۸۰۰ روستا همچنان دارای تنش آبی هستند به گونه‌ای که ۱۶۸ روستا در برخی از فصول سال همچنان با تانکر آبرسانی می‌شود.

کد خبر 715605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.