آرزوی دانش آموزان توان‌خواه کرمانی برآورده شد

در سفر وزیر آموزش و پرورش به کرمان، مطالبه دانش آموزان توان‌خواه برای ساخت مدرسه ای با نیازهای ویژه به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان که روز _پنجشنبه هفتم دی_ با حضور رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش، از دانش آموزان توان‌خواه معصومه بامری و فاطمه سادات حسینی برگزیدگان کشوری تجلیل شد.

در این جلسه که با اهدای تابلوی صنایع دستی پتلوچ (تلفیقی از پته دوزی وبلوچ دوزی) عنوان طرح برگزیده جشنواره به وزیر همراه بود، خواسته این دانش آموزان پایه نهم قرائت شد و به عنوان مصوبه شورا مورد تأکید مرادصحرایی قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش در این‌باره گفت: به مناسبت حضور دو دانش‌آموز توان‌خواه کرمان در شورای آموزش و پرورش که موفق به دریافت جایزه ملی شدند، سال آینده یکی از پروژه‌های ساخت و ساز آموزش و پرورش برای این دانش آموزان با نیازهای ویژه باشد.

آرزوی دانش آموزان توان‌خواه کرمانی برآورده شد

آرزوی دانش آموزان توان‌خواه کرمانی برآورده شد

آرزوی دانش آموزان توان‌خواه کرمانی برآورده شد

احداث اردوگاه دانش آموزی شهید سلیمانی کرمان سرعت می‌گیرد

در ادامه این جلسه که با حضور استاندار کرمان و نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس و مدیران کل استان برگزار شد، پیرامون تعیین تکلیف اردوگاه دانش آموزی شهید سلیمانی نیز بحث و گفت‌وگو شد که با نظر اعضای شورا، بر تکمیل ساخت پروژه در سه فاز موافقت شد.

رضا مرادصحرایی خواستار تکمیل فاز اول پروژه همزمان با پنجمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی شد و اظهار کرد: هزینه ساخت این اردوگاه بایستی از محل اعتبارات استانی، مولدسازی و ظرفیت نمایندگان استان از طریق شرکت‌های صنعتی و معدنی و … تأمین شود.

وی تأکید کرد: ساختمان فعلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان به‌دلیل فرسودگی، بایستی ارزش افزایی و تجاری سازی شود و منابع حاصل از آن صرف ساخت اردوگاه، مدارس حاشیه‌ای و دانشگاه فرهنگیان شود.

در این جلسه هم چنین با نظر استاندار کرمان، مالکیت زمین اردوگاه شهید سلیمانی به آموزش و پرورش تعلق گرفت و به عنوان یکی از مصوبات یازدهمین شورای آموزش و پرورش استان ثبت شد.

تلاش برای بهبود وضعیت دانشگاه فرهنگیان از طریق تحویل دانشسرا یا مراکز جایگزین به دانشگاه ذیل شورای چهارنفره متشکل از اداره کل آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نوسازی و دانشگاه فرهنگیان و تعیین تکلیف اموال آموزش و پرورش از دیگر مصوبات یازدهمین شورای آموزش و پرورش استان بود.

آرزوی دانش آموزان توان‌خواه کرمانی برآورده شد

آرزوی دانش آموزان توان‌خواه کرمانی برآورده شد

توسعه مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در غرب کرمان

وزیر آموزش و پرورش در ادامه و پس از درخواست مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مبنی بر لزوم متوازن شدن مراکز در شرق و غرب شهر، بر لزوم تقویت مراکز کانون تأکید کرد و گفت: با موافقت استاندار کرمان زمینی در غرب شهر به اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اختصاص یابد تا برای ساخت مراکز جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش تصویر آِینده کشور است، ضمن تقدیر از توجه به سهم آموزش و پرورش در اعتبارات استانی با وجود پهناور بودن کرمان، از استاندار و رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی خواست در اعتبارات استانی سال آینده سهم آموزش و پرورش را بالای ۱۵ درصد در نظر بگیرند.

مرادصحرایی در ادامه با تشریح هشت اقدام تحولی در آموزش و پرورش دولت سیزدهم، تصریح کرد: به همت دولت سیزدهم رتبه بندی با همه تنگناها اجرا شد به طوری که درصدی از حقوق فعلی معلمان از محل اجرای رتبه بندی است.

وی با اشاره به افزایش رتبه‌های تک رقمی و دو برابر شدن رتبه‌های برتر کنکور به ویژه در استان کرمان، تحقق آن را در نتیجه افزایش ضریب تأثیر امتحانات نهایی دانست و گفت: با این اقدام عدالت در مدارس برقرار شد و هفت استان سهم خود را در رتبه‌های برتر بدست آوردند.

آرزوی دانش آموزان توان‌خواه کرمانی برآورده شد

آرزوی دانش آموزان توان‌خواه کرمانی برآورده شد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه سازی و آینده سازی در این دولت از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است، گفت: دولت تاکنون شش هزار مدرسه در کشور احداث یا تکمیل کرده است و تا بهمن سال جاری یک هزار مدرسه آماده می‌شود.

وی هم چنین به اجرای طرح شهید سلیمانی و ایجاد بیش از دو هزار فضای ورزشی توسط دولت و تأسیس باشگاه دانش‌پژوهان اشاره و تصریح کرد: با راه اندازی سازمان توتک (تعلیم و تربیت کودک)، تولیت ۳۰ هزار مهدکودک به آموزش و پرورش واگذار شد.

مرادصحرایی ادامه داد: به همت دولت سیزدهم بیش از ۵۰ هزار معلم با سازوکار جدید استخدام شدند و دانشگاه فرهنگیان از لحاظ کمیت و کیفیت توسعه یافت و با اقدامات صورت گرفته در هنرستان‌ها، بسیاری از دانش آموزان با دریافت دیپلم صاحب شغل می‌شوند.

آرزوی دانش آموزان توان‌خواه کرمانی برآورده شد

آرزوی دانش آموزان توان‌خواه کرمانی برآورده شد

بهره برداری از دو مرکز آموزشی در کرمان

در سفر وزیر آموزش و پرورش به کرمان هم چنین بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی کشور با ۴۰ کلاس درس به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از محل اعتبارات دولتی با مشارکت بنیاد برکت و با زیربنای ۶۲۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع در شهرک شهرداری کرمان به بهره برداری رسید.

در ادامه هنرستان دخترانه فنی و حرفه‌ای ۱۲ کلاسه خیرساز «راضیه شورویی» با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در شهرک سعیدی کرمان افتتاح شد.

کد خبر 715603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.