شبکه برق کهگیلویه و بویراحمد نیازمند بازسازی است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شبکه برق بسیاری از مناطق استان فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده روز _پنجشنبه هفتم دی_ در دیدار با مدیرعامل شرکت برق منطقه خوزستان، اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق یکی از دستگاه‌های خدمات‌رسان موفق است و شاهدیم که دورترین و صعب‌العبورترین مناطق استان از نعمت برق بهره مند هستند.

وی بر توسعه و پایداری شبکه برق استان تاکید کرد و افزود: شبکه برق استان فرسوده و قدیمی است و با هر بارش باران و برفی برق برخی از مناطق استان قطع می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۵ کیلومتر از خط انتقال برق دیشموک روی پایه‌های قدیمی است و مرتب شاهد قطعی برق این منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه در بازدید از مناطق مختلف استان مردم از قطعی برق گلایه دارند، تصریح کرد: درخواست دادیم دیشموک، چاروسا، لوداب و پاتاوه به شهرستان تبدیل شوند که زیبنده نیست برق این مناطق با بسیاری از روستاها مرتب قطع شود.

احمدزاده با بیان اینکه طرح تأمین برق پایدار شهرستان لنده کمک بزرگی به پایداری برق استان می‌کند، خاطرنشان کرد: رفع مشکل برق استان مورد تاکید وزیر نیرو است.

وی بر توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در سطح استان تاکید کرد و گفت: زمین در اختیار برق منطقه خوزستان قرار می‌دهیم تا با جذب سرمایه‌گذار زمینه توسعه نیروگاه‌های خورشیدی فراهم شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در منطقه پادوک کهگیلویه نیروگاه ۷۵۰ مگاواتی سیکل ترکیبی و ۵۵۰ مگاواتی گچساران نیاز به سرمایه گذار دارند که اگر این دو منطقه وارد مدار شوند کمک بزرگی به تأمین برق استان‌های جنوبی می‌شود.

وی تصریح کرد: نیاز است برق برخی طرح‌های بزرگ صنعتی مانند پتروپالایشگاه گچساران، پتروشیمی اوره و آمونیاک چرام، پتروشیمی و پلیمر گچساران، شهرک صنعتی خان احمد، شهرک صنعتی سپیدار، شهرک صنعتی بردیان چرام و همچنین طرح ۱۰ هزار واحدی نهضت ملی مسکن در یاسوج تأمین شود.

کد خبر 715600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.