روایتی از حماسه ۸ دی مردم اصفهان؛ پیروزی مردم ایران در دومین جنگ شناختی

حماسه ۸ دی مردم اصفهان نتیجه پیروزی و بصیرت ملت ایران در دومین جنگ شناختی دشمن بود، جنگی نرم که با منشا انقلاب های رنگین شکل گرفت و هدفی جز براندازی و ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نداشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یادآوری برخی روزها که از آن با عنوان ایام الله تعبیر می‌شود و یادآور حوادث تلخ و شیرین تاریخی در این مرز و بوم هستند، از جمله واجباتی است که نباید به فراموشی سپرده شود چرا که این وقایع مسیر آینده ملت ایران را رقم خواهند زد. به ویژه اگر آن اتفاقات تاریخی با هدف نابودی این آب و خاک و فرهنگ و دین مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد؛ خاکی که برای حفظ هر وجب از آن خون شهدای زیادی ریخته شده است.

۹ دی یکی از آن روزها و یادآور بیعت تاریخی مردم سرزمینمان با ولی فقیه زمان و روز «بصیرت و میثاق با ولایت مردم ایران» است. دشمن که همواره از نقش کلیدی ولی فقیه و رهبر جامعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در هراس بوده است، همواره سعی کرده تا با فتنه انگیزی بین رهبر جامعه و مردم تخم نفاق بکارد و محصول خود را از این کشته خود درو کند. از این رو در فضای انتخاباتی سال ۸۸ نیز با هدف حذف رهبری و فروپاشی نظام اسلامی توطئه کرد تا به اهداف شوم خود دست یابد.

انقلاب سوم در ایران اسلامی

از این رو نهم دی ماه را می‌توان یک پیچ تاریخی و نقطه عطفی در مسیر پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران قلمداد کرد که از آن به «انقلاب سوم در ایران» تعبیر می‌شود که اوج بصیرت، ولایتمداری، هوشیاری، دینداری و غیرت مردم ایران به جهانیان نشان داده شد.

با وجودی که بیش از یک دهه از شکست فتنه آمریکایی رنگین در ایران و حماسه مردم در ۹ دی ماه می‌گذرد اما باید دانست که اگر قصه این حرکت به درستی نقل نشود دشمنان با تحریف واقعیت‌ها جای ظالم و مظلوم را در ذهن جوانان ما تغییر خواهند داد.

ایران در آستانه یک جنگ داخلی نرم

فضای پر التهاب انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در کشور از هفته‌ها قبل در کشور محسوس بود. در این میان اما فضای دانشگاه‌ها ملتهب تر نشان داده می‌شد. دانشجویان که همواره در تعیین سرنوشت کشورشان پیش قدم بودند این بار مجذوب وعده و وعیدهای نامزدی شده بودند که با شعار «ایران پیشرفته با قانون، عدالت و آزادی» وارد گود انتخابات شده بود.

برای اولین بار در کشور یک نامزد انتخاباتی به تبعیت از تئوری انقلاب‌های رنگین جورج سورس، برای خود رنگ مخصوصی را انتخاب کرده بود؛ «رنگ سبز». جوانانی که خام وعده‌های پوشالی نامزد سبزپوش شده بودند، از رنگ سبز و شال سبز و دستبند سبز در پوشش خود استفاده می‌کردند. در این میان دانشجویان آگاه نیز که از خطر انقلاب رنگین برای کشور مطلع بودند و می‌دانستند که نامزد سبزپوش چه دسیسه‌ای را در ذهن می‌پروراند، دست به کار شدند و هر چه در توان داشتند برای مقابله با فتنه‌ای که در راه بود به کار گرفتند.

ایران در آستانه یک جنگ داخلی بین دو جناح سیاسی چپ و راست قرار گرفته بود، جنگی که به نرمی می‌توانست منجر به فروپاشی نظام اسلامی شود. هر دو جناح سیاسی برای خود حامیانی داشتند و فضای انتخاباتی بسیار پرتنشی در جامعه ایجاد شده بود.

موج سواری رسانه‌های معاند همراه با سران فتنه

بالاخره روز انتخابات فرا رسید و مردم با مشارکت و حضور حداکثری خود در انتخابات در وهله اول سیلی محکمی بر دشمن زدند. تا اینکه در ساعت‌های پایانی با وجودی که هنوز پایان رأی‌گیری‌ها اعلام و شمارش آرا آغاز نشده بود، نامزد سبزپوش با اعلام خبر پیروزی خود در انتخابات جو جامعه را متشنج‌تر کرد. از همان دقایق رسانه‌های معاند و ماهواره‌های فارسی زبان موج سواری خود را آغاز کردند و با نامزد مغلوب و سران فتنه هم صدا شدند تا از آب گل آلود حاکم بر فضای انتخاباتی ایران ماهی بگیرند.

فردای رأی‌گیری فرا رسید و برنده نامزد دیگری اعلام شد و نامزد مغلوب با اعلام رمز «تقلب گسترده در انتخابات» از حامیان خود خواست تا به خیابان‌ها بریزند. رسانه‌های معاند و همه دشمنان قسم خورده انقلاب از اپوزوسیون خارج نشین تا گروهک‌های تجزیه طلب و گروه‌های منافقین و مجاهدین خلق، از اصلاح طلبان تا تجدیدنظرطلبان داخلی همه با نامزد بازنده همراه شدند و بر طبل فتنه کوبیدند تا بتوانند نظام اسلامی را زمین بزنند.

اعتراضاتی که تبدیل به اغتشاشات شد

جوانان فریب خورده از رمز «تقلب» با هدایت لیدرها و مزدوران گروه‌های ضد انقلاب به خیابان‌ها ریختند. کم‌کم بساط اعتراضات پهن‌تر شد و به اغتشاشات دامن زد. شعارها از ماهیت اعتراضی به ساختارشکنانه تغییر یافت و با اظهار پشیمانی از شعار «مرگ بر اسرائیل» به «نه غزه، نه لبنان» کشیده شد. کم کم سران کشورهای استکباری جهان به مخالفان جمهوری اسلامی پیوستند. تسیپی لیونی وزیر امور خارجه اسرائیل دستبند سبز بست و شیمون پرز خوشحال شد و دولت آمریکا به مدیریت دو شبکه اجتماعی فیس‌بوک و توئیتر برای تعویق انداختن تعمیرات و کمک به دروغ و شایعه پراکنی و فضاسازی و عملیات روانی علیه نظام اسلامی دستور مستقیم داد.

اغتشاشات ادامه پیدا کرد تا اینکه کار به هتک حرمت مقدسات و حمله به مجلس سیدالشهدا و عزاداران و نمازگزاران ظهر عاشورا در ششم دی ماه رسید.

واقعه حمله به مجلس سیدالشهدا حجت را بر همه تمام کرد و ناآگاهانی هم که تا چندی پیش به صورت ندانسته با اغتشاشگران هم آوا بودند، متوجه نیات پلید لیبرال‌ها و مزدوران داخلی شدند. خشم ملت ایران برانگیخته شد و مردم اراده کردند تا با حضور خود در میدان به قائله فتنه خاتمه دهند.

خاتمه فتنه با حضور انقلابی مردم اصفهان در ۸ دی

در اولین گام؛ جامعه انجمن‌های اسلامی بازار اصفهان در روز هفتم دی ماه در بیانیه‌ای، تصریح کرد: «ساختار شکنان و منافقان سبز پوش چند ماهی است با وسیله قرار دادن شعارهای به ظاهر دینی، چهره اصلی خود را پنهان کرده و با سو استفاده از فضای روحانی محرم در روز عاشورا اقدام به سر دادن شعارهای ضد اسلامی کردند که با حضور مردم توطئه آشوبگران خنثی شد… عاشورایی لازم بود تا انسان‌ها حق را از باطل تشخیص دهند… بازاریان اصفهان از مسؤولان قضائی می‌خواهند که مسببان هتک حرمت بی‌شرمانه اخیر را به سزای اعمال خود برسانند».

پس از آن در روز هشتم دی ماه هزاران نفر از مردم بصیر، ولایت مدار و انقلابی اصفهان در اجتماعی عظیم هتک حرمت اغتشاشگران به سرور و سالار شهیدان در روز عاشورای حسینی و ولایت فقیه را به شدت محکوم و خواستار برخورد قوه قضائیه با هتاکان شدند. مردم، مسئولان، کارگران، کارمندان، دانشجویان و دانش آموزان در دسته‌های متعدد از میدان انقلاب تا میدان امام حسین (ع) را راهپیمایی کردند و حماسه‌ای نو آفریدند تا برگ زرین دیگری باشد در تاریخ مردم این شهر.

اما موج جمعیت مردم عزادار اصفهانی به گونه‌ای بود که میدان انقلاب پاسخگوی آنها نبود؛ از این رو بسیاری از جمعیت حاضر وارد محوطه چهار باغ شدند و همچنان به جمعیت آنها اضافه می‌شد.

فریادهای «یا حسین» و «یا ابوالفضل» در حالی به گوش می‌رسید که مردم تصاویر امام راحل را در دست داشتند. شعارهای مردم بیشتر حول محور حفظ ولایت فقیه بود. مردم فریاد «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سر می‌دادند. تعدادی افراد کفن پوش هم در میان جمعیت حاضر بودند که روی کفن خود نوشته بودند «یا ولایت یا شهادت».

بیداری مردم ایران در ۹ دی و جداشدن صفوف حق و باطل

پس از حماسه مردم اصفهان در ۸ دی، بسیاری از خواص کم کم از خواب غفلت بیدار شدند و در نهایت روز نهم دی ماه سال ۸۸ یک راهپیمایی کاملاً خودجوش و مردمی برای حمایت از مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی رقم خورد و صف مردم از عناصر لیبرال داخلی که با سخنان و رفتارهای فتنه انگیزانه خود آب به آسیاب دشمن می‌ریختند، جدا شد.

در آن روز جمعیتی چند میلیونی در سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند که می‌توان گفت یکی از بزرگترین راهپیمایی بود که نظام اسلامی تاکنون به خود دیده بود. این راهپیمایی یک رفراندوم واقعی بود که در ان همه دوستداران ایران بدون هیچ ترس و واهمه‌ای با یک حس مشترک حضور پیدا کردند و در تاریخ ملت ایران جاودانه شد.

مشارکت بیش از ۸۰ درصدی مردم ایران در انتخابات سال ۸۸

محمد کاظم انبارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در این خصوص اظهار کرد: ۹ دی در تاریخ مبارزات ایران علیه تبهکاری‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی یک نقطه عطف محسوب می‌شود چرا که مردم ایران بعد از فتنه ۸۸ در یک آوردگاه سیاسی به مرحله دوم نبرد نرم آمریکا علیه انقلاب اسلامی وارد شدند.

وی با اشاره به مشارکت بیش از ۸۰ درصدی مردم ایران در انتخابات سال ۸۸، افزود: با این سطح از مشارکت نظام اسلامی به بالاترین حد مشروعیت مردمی رسیده بود و لذا برخی این را نمی‌پسندیدند؛ بنابراین از قبل اقداماتی را برای برهم زدن نتایج انتخابات انجام دادند و قبل از شمارش آرا و اعلام نتایج در حالی که مردم هنوز پای صندوق‌های رأی بودند، یکی از نامزدها خود را پیروز انتخابات معرفی کرد و نشان داد که این گروه به نتایج شمارش آرا پایبند نیستند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: با اعلام نتایج شمارش آرا در روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ مشخص شد نتیجه انتخابات آن چیزی نبود که فرد مدعی پیروزی اعلام کرده بود.

تحریم‌های ظالمانه‌ای که با واژه تقلب نصیب ایران شد

وی تصریح کرد: در ادامه حامیان فرد مدعی پیروزی با اسم رمز «تقلب» به خیابان‌ها ریختند و فتنه بزرگی رقم خورد اما با روشنگری‌های رهبر معظم انقلاب و دیگر مسئولان سیاسی فتنه‌ای که می‌رفت نتایج درخشان انتخابات را مخدوش کند در نطفه خفه شده و برخی از طرفداران آن نامزد متوجه شدند که در یک جنگ شناختی قرار گرفته‌اند.

انبارلویی با بیان اینکه اغتشاشگران هشت ماه هرج و مرج و ناامنی در کشور ایجاد کردند، اذعان کرد: آمریکا در اثر همین هرج و مرج‌ها تحریم‌های ظالمانه زیادی را بر کشور ما تحمیل کرد و مردم که از واکنش‌های منفی خسته شده بودند، نهم دی ماه در تهران به خیابان‌ها ریختند و اعمال ننگین سران فتنه را محکوم کردند.

برخی از رهبران یک جناح سیاسی دموکراسی را به شرط چاقو قبول دارند

وی با اشاره به اینکه نتانیاهو در آن زمان اعلام کرد که اصلاح‌طلبان به نمایندگی از ما در تهران می‌جنگند، ادامه داد: بنابراین معلوم شد که برخی از رهبران یک جناح سیاسی دموکراسی را به شرط چاقو قبول دارند و اگر رأی نیاورند زیر بار نتایج انتخابات نمی‌روند.

پیروزی مردم ایران در دومین جنگ شناختی

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: به هر حال قیام مردم تهران در ۹ دی غائله را پایان داد و مردم در دومین جنگ شناختی دشمن پیروز و سربلند بیرون آمدند و بسیاری از کسانی که از روی غفلت با آن جریان همگرایی می‌کردند، برگشتند.

وی تاکید کرد: در نهایت روسیاهی و رسوایی برای کسانی باقی ماند که حتی تعداد آرای برخی از آنها از تعداد آرای باطله هم کمتر بود.

مردم اصفهان رویکرد سران فتنه را خائنانه می‌دانستند

انبارلویی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور حماسی و با بصیرت مردم اصفهان در تجمعات روز ۸ دی این شهر و همچنین نقش کلیدی مردم اصفهان در خلق حماسه ۹ دی اشاره و خاطر نشان کرد: مردم با بصیرت اصفهان در محکومیت اقدامات سران فتنه، قبل از مردم سایر شهرها به خیابان‌ها آمدند و رویکرد آنها را یک رویکرد خائنانه دانستند.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان همواره پیشتاز مبارزات رهایی بخش ملت ایران بوده‌اند، از نقش تعیین کننده مرحوم سید اکبر پرورش در بسیج کردن مردم اصفهان برای حضور در اجتماعات عظیم قبل از انقلاب یاد کرد و افزود: مردم اصفهان در هشت سال دفاع مقدس نیز حق مهمی را در دفاع از ملت ایران در جبهه‌های حق علیه باطل داشتند و شهدا و سرداران بزرگی را تقدیم ملت ایران کردند و در سال ۸۸ نیز در جنگ شناختی سرآمد استان‌های کشور بودند.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: امیدواریم در انتخابات آینده با افزایش بصیرت مردم، انتخاباتی پرشور با مشارکت قوی و رقابت واقعی داشته باشیم و از تجربیات گذشته درس عبرت گرفته باشیم.

کد خبر 715599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.