سد تاج امیر لرستان آماده  افتتاح می شود

استاندار لرستان گفت: سد تاج امیر با ۹۷ درصد پیشرفت کاری تا پایان امسال آبگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، فرهاد زیو یار استاندار لرستان در جریان بازدید از این سد در جمع خبرنگاران اسهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۵ آغاز و تا سال ۹۷ ادامه داشت و به دلیل کمبود اعتبار پس از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۷ درصدی این سد افزود: عملیات اجرایی سد تاج امیر از ابتدای دولت سیزدهم پس از پیگیری‌های لازم و تخصیص اعتبار مجدد فعالیت خود را آغاز کرده است و هم اکنون در آستانه بهره برداری است.

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: برای ساخت این پروژه آبی مهم تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن به ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

زیو یار تصریح کرد: سد تاج امیر ۵/‏۸‬ میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره آب دارد که حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی منطقه نورآباد را با توجه به اینکه روستاهای این منطقه از آب چاه استفاده می‌کنند تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: پس از بررسی شرایط آبگیری سد توسط تیم تخصصی وزارت نیرو و در صورت تأیید این سد تا پایان سال آبگیری خواهد شد.

سد تاج امیر سدی خاکی با هسته رسی به طول تاج ۲۵۲ متر، عرض ۸ متر و ارتفاع ۵۰ متر از سطح آب است که در ۲۰ کیلومتری شهرستان دلفان بر روی رودخانه خواهد قرار دارد.

کد خبر 715590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.