واحد خواهران کانون دانشگاهیان استان اصفهان تشکیل شد/ نقش کانون در تهیه لایحه عفاف و حجاب

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه واحد خواهران کانون دانشگاهیان اصفهان را فعال کردیم، گفت: از مسئولان دعوت کردیم در جمع دانشگاهیان صحبت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین مطیع امروز _پنجشنبه هفتم دی_ در انتخابات کانون مرکزی دانشگاهیان استان اصفهان اظهار کرد: این کانون بزرگترین تشکیل سیاسی کشور است و اگر از بسیج بگذریم، هیچ تشکلی به‌اندازه کانون دانشگاهیان بزرگ نیست.

وی افزود: نخستین باری که کانون دانشگاهیان راه‌اندازی شد در سال ۸۸ پس از فتنه و حوادث آن سال بود و از پنجم بهمن سال گذشته نیز من این مسئولیت را بر عهده گرفتم و شاخه‌های این کانون را تشکیل دادیم که البته شاخه‌های بعضی دانشگاه اصفهان راه‌اندازی شده بود اما در بعضی دانشگاه‌ها شاخه نداشتیم.

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های اصفهان، هنر، پیام‌نور، آزاد و علوم پزشکی شاخه‌ها تشکیل شد و برای دانشگاه فرهنگیان نیز صحبت‌هایی با ریاست آن انجام شده اما هنوز موفق نشده‌ایم.

مطیع تاکید کرد: چند سال قبل کاشان استقلال پیدا کرده بود که سعی می‌کنم در صورت امکان کانون کاشان نیز به اصفهان بپیوندد.

وی اضافه کرد: حضور فعال اعضای کانون دانشگاهیان استان اصفهان در تهران برای جلسه با سایر اعضای کانون کشور نیز انجام شده است و به‌صورت مرمت جلسات برگزار شده است.

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: از ابتدای مهر دبیرخانه کانون دستوری ابلاغ کرد که اساتید، سخنران به مناسبت آغاز دانشگاه‌ها پیش از خطبه‌های نماز جمعه باشند که در شش شهرستان از جمله اصفهان این اتفاق افتاد و برنامه خوبی بود، زیرا ارتباط دانشگاه با محیط نماز جمعه بیشتر شد و اینکه پس از نماز گفت‌وگوی چهره به چهره با مردم نیز خوب بود.

مطیع تاکید کرد: اعضای کانون برای انتخابات آمادگی لازم را داشته باشند که اساتید در صورت لزوم در برنامه‌های صدا و سیما حضور پیدا کنند که البته این اقدام هم‌اکنون آغاز شده است.

وی اضافه کرد: حضور کانون در مجمع نیروهای انقلاب نیز وجود دارد و توانسته است نقش مؤثری ایفا کند و به‌رغم اینکه پنج حق رأی داریم، اما نفوذ کانون مناسب است.

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در مباحث آب و آلودگی هوا اساتید این کانون حضور فعال دارند و از ظرفیت اساتید استفاده شده است، خاطرنشان کرد: از مسئولان دعوت کردیم در جمع دانشگاهیان صحبت کنند که از شهردار اصفهان پاسخ مثبت داد و استاندار اصفهان نیز هنوز پاسخ نداده است که امیدوارم با پاست مثبت همراه شود.

مطیع تاکید کرد: برای مسئولیت‌های مختلف از کانون تقاضای مشورت شد که افرادی معرفی شدند و بیشتر افراد معرفی شده نیز منصوب شدند و در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه به‌عنوان مثال برای موضوع لایحه عفاف و حجاب از ظرفیت کانون استفاده مناسبی شد، اضافه کرد: از بین کاندیدای اعضای کانون دانشگاهیان اصفهان، به‌غیر از یک نفر که فقط اصفهانی‌الاصل و ساکن و مدرس دانشگاه قم بود، تأیید صلاحیت نشد و مابقی تأیید شدند که ۴۶ نفر را شامل می‌شود.

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه واحد خواهران کانون دانشگاهیان اصفهان را فعال کردیم، اضافه کرد: ۱۵ نفر عضو در کانون داریم و چهار عضو علی‌البدل نیز انتخاب خواهد شد.

کد خبر 715580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.