سومین رویداد ملی روایت حبیب در مازندران برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری مازندران از برگزاری سومین رویداد ملی روایت حبیب دوازدهم دی‌ماه در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، مهدی معصومی گرجی امروز _پنجشنبه هفتم دی_ با اشاره به اینکه سومین رویداد ملی «روایت حبیب» به مناسبت سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی امسال در مازندران برگزار می‌شود، اظهار کرد: این ویژه برنامه به مدت سه سال از سوی حوزه هنری کشور همزمان در سراسر استان‌ها به شکل ملی به اجرا درمی‌آید.

وی با بیان اینکه مازندران از سال گذشته برگزاری این رویداد را در سه شهر نکا، ساری و قائمشهر به صورت میدانی و صحنه‌ای آغاز کرده است، افزود: امسال این ویژه‌برنامه ملی در استان از دوازدهم دی‌ماه در زورخانه مرحوم عبادی با شعار جهان پهلوان حاج قاسم سلیمانی شروع خواهد شد.

معصومی گرجی با اعلام اینکه امسال نگاه حوزه هنری مازندران با یک رویکرد جدید و خلاق هنری دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: هدف حوزه با نشان دادن رشادت‌ها، اخلاق، منش و رفتار سردار سلیمانی به شکل زبان هنری به مردم است که امسال با ویژه‌برنامه‌های متفاوت در قالب شعرخوانی، اجرای مرشد، پرده خوانی، حضور راویان و بیان خاطرات از سردار، اجرای موسیقی محلی و تک خوانی مازندرانی برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه در این رویداد از جوانمردان ورزشکاری که با اسرائیل مبارزه نکردند تجلیل به عمل می‌آید، افزود: همچنین از یک اثر هنری نقاشی دیجیتال برای یکی از هنرمندان مازندرانی رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این رویداد ملی با تلاش بر حضور و بکارگیری از هنرمندان استانی، برنامه به طور زنده از شبکه تبرستان بخش شود، تصریح کرد: با توجه به جایگاه سردار سلیمانی و حضورشان در بین مردم تاکید بر اجرای این برنامه میان مردم بوده است.

معصومی گرجی با تاکید بر اینکه عنوان این شعار جهان پهلوان در سال‌جاری به خاطر حضورشان در گود زورخانه از زمان بچگی‌شان بوده و جوانمردی و معرفت را در آنجا کسب کردند، اظهار داشت: هنرمندان مازندرانی بر خود وظیفه می‌دانند در این عرصه تلاش کنند چرا که هنر یک زبان جهانی است تا با ورود به این مورد برای تدوین اهداف اسلامی کمک کنند.

کد خبر 715579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.