دوران بازپروری در زندان باید برای زندانیان مصونیت‌بخش باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: دوران بازپروری در زندان باید برای زندانیان مصونیت‌بخش و موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد،، حجت‌الاسلام محمدرضا ناصری در دیدار با مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با بیان اینکه برخی از زندانیان به دلایل مختلف از جامعه عقب ماندند و روحیات آنها در مشکلات سبب شده به سمت اعتیاد و آسیب‌ها روی بیاورند، اظهار کرد: محیط زندان برای این افراد باید محیطی برای بازیابی شخصیت، روح و روان زندانیان باشد.

وی آموزش را رکن اصلی در بازسازی و بازپروری زندانیان دانست و افزود: باید با ارائه آموزش‌های مختلف به ویژه تقویت روحیه معنویت در آنها، به نوعی مصونیت برای آنها در زمان خروج از زندان ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام ناصری مراقبت پس از زندان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: نخستین نکته که در این زمینه باید مدنظر باشد، اشتغال است که خوشبختانه با دوره‌های آموزشی و مهارت آموزی به مددجویان می‌توان تا حد زیادی این مسئله را حل کرد اما باید سایر ابعاد روحی و شخصیتی زندانیان نیز آماده‌سازی شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: اگر دوره بازسازی و بازپروری زندانیان به درستی طی شود و آموزش‌ها در حوزه‌های مختلف مناسب باشد، افراد پس از آزادی هم برای خود، همه خانواده و هم جامعه می‌توانند بسیار اثرگذار و مفید باشند.

وی خدمات ارائه شده توسط بنیاد تعاون زندانیان به ویژه در استان یزد را بسیار مؤثر ارزیابی کرد و گفت: از ظرفیت خیران برای توسعه برنامه خود بهره بگیرید.

ایجاد شغل برای زندانیان رسالت اصلی بنیاد تعاون زندانیان کشور

رحیم مطهرنژاد، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور نیز در این دیدار با اشاره به رسالت‌های این بنیاد اظهار کرد: آموزش زندانیان و بکارگیری آن‌ها و ایجاد اشتغال زندانیان به عنوان یکی از مسئولیت‌های اصلی این نهاد مدنظر است.

وی همچنین به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط این بنیاد در زمینه‌های مختلف کشاورزی و صنایع دستی و … پرداخت و گفت: استان یزد در این زمینه از استان‌های موفق است و اشتغال زندانیان به خوبی شکل گرفته و اکنون ۳۰ درصد زندانیان واجد شرایط یزد مشغول به کار هستند.

کد خبر 715568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.