۲۶۰۰ تبعه غیرمجاز از قزوین به کشورشان برگشتند

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار قزوین از شناسایی ۱۱۶۹ کارگر از اتباع غیرمجاز در قزوین خبر داد و گفت: در ۹ ماه امسال سه هزار و ۹۰۰ نفر تبعه غیرمجاز شناسایی کردیم که دو هزار و ۶۰۰ نفرشان به کشورشان برگشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عباس کاظمی شامگاه _پنجشنبه هفتم دی‌_ در دیدار با مدیرکل اتباع و مهاجران وزارت کشور از شناسایی ۱۱۶۹ کارگر از اتباع غیرمجاز در قزوین خبر داد و اظهار کرد: در ۹ ماه امسال سه هزار و ۹۰۰ نفر تبعه غیرمجاز شناسایی کردیم که دو هزار و ۶۰۰ نفرشان به کشورشان برگشتند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه قزوین جزو استان‌های صنعتی کشور است، برخورد با کارفرمایانی که اتباع خارجی غیر مجاز را به کار می‌گیرند در دستور کار قرار گرفته و در هشت ماهه ابتدایی سال جاری بیش از سه هزار و ۴٠٠ واحد صنعتی و تجاری مورد بازرسی قرار گرفته است.

معاون استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به اجرای سیاست‌های وزارت کشور و سازمان ملی مهاجرت، ساماندهی اتباع خارجی در استان قزوین در فاز اجرا قرار گرفته و جلسات ساماندهی اتباع خارجی به صورت منظم در شهرستان‌های استان در حال برگزاری است.

کاظمی یادآور شد: شناسایی اتباع خارجی به صورت مستمر در حال انجام است و به دنبال آن برای اتباع خارجی مجاز در قزوین مهاجر کارت صادر می‌شود و تلاش داریم تا پایان سال جاری، اتباع خارجی که به صورت غیرمجاز در استان حضور دارند ضمن تکریم کامل به کشورشان بازگردانده شوند.

وی از جریمه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی کارفرمایان به‌کارگیرنده اتباع غیرمجاز خبر داد و گفت: طی بازدید از صنایع و واحدهای تولیدی استان قزوین یک هزار و ۱۶۹ تبعه خارجی که به صورت غیرمجاز به کارگیری شده بودند شناسایی و متخلفین به مراجع قضائی معرفی شدند و بیش از ۵۵ میلیارد ریال جریمه نیز برای متخلفین در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی‌امنیتی استانداری قزوین افزود: اتباع خارجی که به صورت مجاز در استان حضور دارند فقط می‌توانند در بخش‌های مرکزی قزوین و کوهین شهرستان قزوین حضور داشته باشند، تاکنون صدور مهاجر کارت برای بیش از ۱۴ هزار تبعه صورت پذیرفته است و صدور کارت برای اتباع مجاز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

کد خبر 715567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.