۷۲۰ میلیارد ریال برای ساخت سینما لردگان در نظر گرفته شده است

فرماندار لردگان گفت: در دور دوم سفر هیات دولت به استان ۷۲۰ میلیارد ریال برای ساخت سینما در لردگان در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، منصور کریم‌زاده امروز _ پنجشنبه هفتم دی‌_ در نشست هم‌اندیشی با جمعی از فعالان فرهنگی و هنری و اهالی رسانه شهرستان‌های لردگان، خانیمزا و فلاورد، اظهار کرد: در جریان دور دوم سفر هیئت دولت به استان ۷۲۰ میلیارد ریال برای ساخت سینما در لردگان در نظر گرفته شده و اکنون با هماهنگی راه و شهرسازی مراحل مکان‌یابی زمین ساخت در حال انجام است.

وی افزود: فرهنگسرای لردگان سال گذشته به بهره‌برداری رسید، اما پیگیر توسعه زیرساخت‌های فرهنگی آن هستیم که در نشست با مسئولان راه و شهرسازی مصوب شد فرهنگسرا تا ۲۰ روز دیگر تکمیل و به اداره مربوطه تحویل داده شود.

فرماندار لردگان با تأکید بر رعایت عدالت در توزیع اعتبارات فرهنگی در شهرستان‌ها، افزود: در حال حاضر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان علاوه بر پوشش برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان، موارد مربوط به شهرستان‌های خانمیرزا و فلارد را نیز پیگیری می‌کند.

کریم‌زاده ادامه داد: نیاز است مشکل کمبود نیروی انسانی اداره با توجه به گستردگی جغرافیایی سه شهرستان، جوانی جمعیت و پراکندگی بالای روستاها رفع شود.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای هنری و فرهنگی اضافه کرد: جشنواره شاهنامه‌خوانی مناطق زاگرس‌نشین از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که امید است با اختصاص اعتبارات مناسب استانی و شهرستانی بار دیگر احیا و اجرای آن در شهرستان شکل بگیرد.

فرماندار لردگان اضافه کرد: موضوع صدور مجوز فعالیت و یا تاییدیه برای فعالان این عرصه از مباحثی است که شرایط آن باید مشخص باشد تا کسانی که می‌خواهند در این فضا فعالیت کنند بتواند با دریافت مجوز از مراجع ذی‌صلاح در چارچوب‌های مشخص و با تعیین نوع فعالیت به انجام امور بپردازند.

کریم‌زاده ادامه داد: تجهیز سالن آمفی‌تئاتر، راه‌اندازی پارک بانوان و اقدام برای توسعه فروشگاه‌های پوشاک عفیفانه و مورد نیاز مردم ضرورت دارد و از موارد اولویت‌دار شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

کد خبر 715561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.