انتخابات اسفند وحدت و انسجام کشور را نشان می‌دهد

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: انتخابات یازدهم اسفند می‌تواند وحدت و انسجام کشور را نشان دهد و جبهه مقاومت نیز به اینکه مردم ایران پای کار هستند، دلخوش خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحمد حسینی امروز _پنجشنبه هفتم دی_ در انتخابات کانون مرکزی دانشگاهیان استان اصفهان، ضمن قدردانی بابت حضور افراد در این جلسه اظهار کرد: این کانون فقط در زمان انتخابات کار نمی‌کند، بلکه باید توجه داشت که بروز و ظهور تشکل‌های سیاسی در زمان انتخابات بیشتر است.

وی افزود: به‌صورت مرتب پیگیر برنامه‌ها هستیم و در حوادث سال گذشته که آشوب و بلوایی برپا کردند، در بسیاری از دانشگاه‌ها حاضر شدم که دانشجویان سوالات و شبهاتی داشتند که می‌توان به آن پاسخ داد.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه در هر استانی که رفتیم، در دانشگاه‌هایی که تقسیم کار کرده بودند، کمتر اتفاقاتی در نیمه دوم سال گذشته رخ داد و در صورت وقوع، آن را مدیریت کردند و توانستند آرامش را برقرار کنند، خاطرنشان کرد: نیازمند نیروهایی هستیم که در کشور تربیت شوند و در آینده نیز مفید باشند.

حسینی ادامه داد: در اوایل انقلاب مطرح شد که دانشگاه‌ها کاری به سیاست نداشته باشند و به فعالیت پژوهشی و علمی خود بپردازند که حضرت آقا با این موضوع به‌شدت مقابله و اشاره کردند که دانشگاه‌ها باید بینش سیاسی داشته باشند و بتوانند تحلیل درست از قضایا داشته باشند.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز کسانی که بینش درستی نداشتند تحت تأثیر هیجانات قرار گرفتند و کسانی که دقیق نگاه کردند می‌فهمیدند که چه کسانی صحنه‌گردان هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه کانون دانشگاهیان در تمام حوزه‌ها می‌تواند کمک کند، تاکید کرد: در حال حاضر دولت، مردمی، انقلابی، تحول‌گرا و ولایی است و با تمام توان دنبال پیشرفت مردم است و در دولت‌های مختلف تجربیاتی داریم و کمتر دیده‌ایم که کسی مانند آیت‌الله رئیسی کار کند.

اقدامات گسترده‌ای در دولت سیزدهم انجام شده است

حسینی با بیان اینکه ممکن است برخی از افراد که در انتخابات سال ۹۸ فعال بودند، نسبت به بعضی از کاستی‌ها و ضعف‌ها گلایه‌مند باشند اما در حال حاضر شرایط جبهه مقاومت و اصل انقلاب متفاوت است، تاکید کرد: در سال‌های گذشته به‌خاطر دارم که مقام معظم رهبری به مسئولان می‌گفتند که ورود زود هنگام به انتخابات نداشته باشید، اما سال جاری نخستین نفر این موضوع را مطرح کردند و فکر می‌کنم کم کاری کرده‌ایم و حدود دو ماه باقی‌مانده است که باید همت جدی به‌خرج دهیم تا یک انتخابات باشکوه برگزار شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه به‌طور قطع انتخابات یازدهم اسفند می‌تواند وحدت و انسجام کشور را نشان دهد و جبهه مقاومت نیز به اینکه مردم ایران پای کار هستند، دلخوش خواهد بود، اضافه کرد: مجلس تأثیرگذاری داریم زیرا در ابتدای فعالیت، دولت باید نظر نمایندگان را جلب کند، برنامه‌های توسعه توسط این نهاد تأیید می‌شود و در تمام زمینه‌ها قدرتمند است؛ مجلس جایگاهی دارد که دولت نمی‌تواند مصوبات آن را وتو کند، بنابراین باید از پشتوانه محکم مردمی نیز بهره‌مند باشد.

حسینی ادامه داد: در انتخابات سال ۱۴۰۰ آن ۱۲ هزار امضایی که جمع شد، خیلی تأثیرگذار بود و نخبگان جامعه احساس مسئولیت کردند و در برخی نقاط در حاشیه شهرها و مساجد صحبت می‌کردند که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم و اگر آن حرکت دانشگاهی نبود، چه بسا حضور مردم کمتر بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر که حدود دو سال از زمان فعالیت دولت سیزدهم می‌گذرد، اقدامات گسترده‌ای انجام و می‌بینیم که چه اقداماتی انجام شده است، افزود: دو دوره قبل مسئولان زمان را از دست دادند و در حوزه مسکن، راه، عمرانی و زیرساخت‌ها با کمبود مواجه هستیم.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه هم‌گرایی نیز بین قوا وجود دارد و در سفرهای استانی می‌بینیم که همه نهادها برای رفع مشکلات کشور تلاش می‌کنند، اضافه کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته تیر خلاصی بود بر اینکه _اتفاقات نیمه دوم سال گذشته_ راه به جایی نخواهد برد و دیدیم که موضع عربستان سعودی و آمریکا عوض شد و فهمیدند که این‌طور نیست که در کشوری که این قوام و توان و این شجره طیبه را دارد، بتوانند با این بادها و تندبادها کاری انجام دهند و مجبور شدند موضع خود را عوض کرد.

حسینی اضافه کرد: کانون دانشگاهیان تشکیلاتی نیست که بخواهد دنبال چیز خاصی باشد و بدون حاشیه و هیاهو در مسیر رهبر معظم انقلاب گام برمی‌دارد و همراه با عده‌ای از افراد دلسوز در کنار بسیج اساتید فعالیت می‌کند؛ البته از بسیج انتظار نمی‌رود لیست انتخاباتی ارائه کند و از کاندیدای ریاست جمهوری حمایت کند، زیرا آنها در اصل مشارکت کمک می‌کنند اما در قالب یک تشکیلات رسمی فعالیت نمی‌کند.

جنگ هم یک قواعد و شیوه‌نامه‌هایی دارد که در غزه رعایت نمی‌شود

وی با بیان اینکه فعالیت کانون دانشگاهیان در استان‌ها شدت و ضعف دارد، اضافه کرد: یکی از فعالیت‌های تشکل‌های سیاسی کادرسازی و میدان دادن به افراد است تا بتوانند خود را نشان دهند که امیدواریم یک انتخابات باشکوه داشته باشیم.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه در بحث غزه، امپراتور رسانه‌های غرب شکست خورد و اینکه در پاریس و لندن، نیویورک و کشورهای غربی تظاهرات برگزار می‌شود، نشان می‌دهد می‌توان این جنایات را بازگو و اطلاع‌رسانی کرد که چرا ملت ایران از آغاز قیام ۱۵ خرداد علیه آمریکا و اسرائیل بوده‌اند، اضافه کرد: برای این موضوع اساتید دانشگاه هم که علاوه بر فارسی، به سایر زبان‌های نیز مسلط هستند می‌توانند پیام انقلاب و مظلومیت مردم غزه را به دنیا اعلام کنند.

حسینی ادامه داد: همین کسانی که سال گذشته سینه چاک می‌دادند که حقوق بشر در ایران نقض شده و برای اینکه «یک نفر را زندانی کردند» یا «یک قاتل را می‌خواهند به جزای عمل خود برسانند» این همه هیاهو راه می‌انداختند، اما در مقابل شرایط حال حاضر که حدود ۲۱ هزار انسان که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل داده و اجازه نمی‌دهند حتی آب به آنها برسد، به‌راحتی قطع‌نامه را وتو می‌کنند و رذالت و جنایت خود را نشان می‌دهند.

وی اضافه کرد: جنگ هم یک قواعد و شیوه‌نامه‌هایی دارد که در سال ۱۹۴۹ نوشته شده است و اشاره دارد در جنگ به مراکز درمانی، عبادی، منازل و کودکان کاری نباید داشته باشیم که این موارد در غزه رعایت نمی‌شود و برخی دولت‌های غربی به‌جای محکوم کردن، حمایت می‌کنند.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم دست در هم دهیم و وظیفه خود در قبال شهدا را به سرانجام برسانیم و چه انسان‌های مخلصی همچون شهید «سیدرضی موسوی» که نامی از آن‌ها نیست و پس از شهادت مردم می‌فهمند.

حسینی افزود: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند که «سه چیز است که حجاب‌ها و پرده‌ها را کنار می‌زند و به پیشگاه عظمت الهی می‌رسد؛ صدای گردش دانشمندان به‌هنگام نوشتن، صدای مجاهدان در راه خدا و صدای چرخ نخ‌ریسی زنان پاکدامن.»

کد خبر 715556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.