لزوم پذیرش افراد مستعد و خستگی‌ناپذیر در گزینش قضات

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه گفت:‌ باید در گزینش کارکنان به خصوص قضات دنبال انسان‌های مستعد، انقلابی و خستگی‌ناپذیر باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدباقر الفت بعدازظهر امروز _پنجشنبه هفتم دی‌_ در اجلاسیه استانی «اندیشه‌های قضائی مقام معظم رهبری» که با حضور رئیس کل دادگستری و جمعی از اساتید دانشگاه در سالن جلسات سردار سلیمانی دادگستری کل برگزار شد، اظهار کرد: عملکرد قوه قضائیه در تمام شئون جامعه تأثیرگذار است؛ چرا که پیشرفت کشور بدون قوه قضائیه مقتدر ممکن نیست و قطعاً برای تحقق این مهم با توجه به شرایط فعلی باید زمان زیادی را صرف کرد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی، توسعه دادرسی‌های الکترونیک، برگزاری دادگاه‌های آنلاین و اصلاح ساختار قضائی می‌توان در شرایطی که حجم ورودی پرونده‌ها روز به روز بیشتر می‌شود، به عمکلرد مطلوبی دست یافت و به سمت دادرسی عادلانه حرکت کرد.

معاون منابع انسانی و فرهنگی قوه قضائیه ادامه داد: پژوهشگاه قوه قضائیه در راستای رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در سال جاری با بهره‌گیری از نظریات اساتید و قضات با تجربه در حال برگزاری اجلاسیه‌ای است که می‌تواند بخشی از کمبودها و نواقص دستگاه قضا را با نگاه کارشناسی بررسی و رفع کند.

الفت یادآور شد: به همین منظور پژوهشگاه قوه قضائیه فرمایشات ۲۰ ساله رهبر معظم انقلاب را استخراج کرده، دغدغه‌هایی که باید در قوه قضائیه اصلاح شود و ما باید این خواسته‌ها را بفهمیم و کارایی و توانمندی خود را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه هدف اجرای این اجلاسیه ارتقای وضعیت دستگاه قضائی است، گفت: برگزاری شایسته این اجلاسیه و استفاده از نظریات کارکنان با تجربه تکلیف قانونی و شرعی است که بر دوش ما قرار دارد و باید تلاش کنیم با برگزاری مؤثر آن فاصله خود را از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب کمتر کنیم.

معاون قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری در موضوع به‌کارگیری قضات بر بکارگیری نیروهای فوق‌العاده و با تجربه تأکید دارند، اضافه کرد: به همین جهت باید در گزینش کارکنان به خصوص قضات دنبال انسان‌های مستعد، انقلابی و خستگی‌ناپذیر باشیم.

الفت ادامه داد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید برنامه‌محور حرکت کنیم و همه توان خود را برای برنامه‌های خود تخصیص دهیم و به همه مأموریت‌های خود عمل کنیم. هدف پژوهشگاه سیقل دادن اراده وجودی کارکنان است؛ کار مقدسی که باید برای تحقق آن دست به دست هم دهیم و در مسیر عمل به فرمایشات رهبر دچار جهش شویم تا فاصله خود را با توقعات رهبر کم کنیم.

وی یادآور شد: باید مطالعات پژوهشگاه فعال شده و در منظومه رهبر حرکت کند و از حضور کارکنان ایده‌پرداز و افرادی که فرصت‌ها را می‌بینند استفاده کرد تا طرح‌های خود را ارائه دهند، برخی اوقات طرح‌های کوچک انقلاب بزرگی در قوه قضائیه ایجاد می‌کند که باید به این ایده‌ها پرداخت.

کد خبر 715526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.