١٨ هزار و ٨۵ نفر واجد شرایط در نطنز و بادرود در پویش ملی سلامت غربالگری شدند

مدیرشبکه بهداشت و درمان نطنز گفت:از ابتدای پویش ملی سلامت تاکنون ١٨ هزار و ٨۵ نفر از افراد واجد شرایط در شهرستان نطنز و بادرود در غربالگری فشار خون و دیابت شرکت کرده‌اند.

محمدعلی گلی زواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پویش ملی سلامت اظهار داشت: تاکنون ١٨ هزار و ٨۵ نفر در پویش غربالگری فشار خون و دیابت در سطح شهرستان نطنز و بادرود شرکت کرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نطنز با اشاره به آغاز این پویش از ۲۰ آبان با هدف غربالگری پرفشاری خون و دیابت تمامی افراد ۱۸ سال و بالاتر (متولدان قبل از ۱۳۸۴/۰۸/۲۰) گفت: از مجموع ٣۵ هزار نفر واجد شرایط در شهرستان نطنز و بادرود تا روز پنجشنبه هفتم دی ١٨ هزار و ٨۵ نفر در پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا شرکت کردند.

وی اظهار کرد: در این پویش تعداد ۴۶۵ نفر مشکوک به فشار خون جدید شناسایی و ۲۱۲ نفر نیز مشکوک به دیابت جدید شناسایی شدند.

گلی زواره افزود: با اجرای پویش ملی سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت تعداد ١۵٣ نفر بیمار قطعی فشارخون جدید و ۱۳۰ نفر مبتلا به دیابت جدید در شهرستان شناسایی شده‌اند.

به گزارش ایمنا, طرح پویش ملی سلامت از روز ۲۰ آبان در سراسر کشور آغاز شده است و تا ۱۵ دی سال جاری کار غربالگری افراد برای شناسایی مبتلایان به پرفشاری خون و قند خون ادامه دارد.

کد خبر 715516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.