تسهیل قوانین فرزندخواندگی/ ۵۰۰ کودک نیازمند درمان متقاضی برای فرزند خواندگی ندارند

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: دیدگاه برخی از افراد درباره فرزندخواندگی به قوانین دهه پنجاه باز می‌گردد، در حالی که قوانین برای این مهم تسهیل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، مهری‌سادات موسوی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه هفتم دی_ در جریان سفر یک روزه به اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تسهیل به این معنی نیست که فرآیندی که خانواده‌ها باید طی کنند، کنار گذاشته شده، بلکه فرآیند آن باید گذرانده شود.

وی با بیان اینکه بیشتر خانواده‌ها متقاضی فرزندان زیر سه سال هستند، افزود: با توجه به تعداد محدود کودکان سازمان در این گروه سنی نمی‌توان پاسخگوی همه متقاضیان بود؛ بنابراین فرآیند کمی طولانی‌تر خواهد شد.

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: افرادی که برای تقاضای فرزندخواندگی رنج سنی خاصی مد نظر خود ندارند، این روند برای آن‌ها کوتاه‌تر خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه در سال جاری ۵۰۰ کودک معلول نیازمند درمان به فرزند خواندگی پذیرفته شده‌اند، گفت: یک خانواده‌، سه کودک با بیماری معلولیت کم‌شنوایی و نابینایی را به فرزندخواندگی پذیرفته و برای کمک به درمان این کودکان، منزل مسکونی خود را فروخته‌اند.

وی اظهار کرد: بیشتر خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی، شیرخوار و با جنسیت دختر هستند.

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۹۰ درصد خانواده‌های متقاضی یک گروه سنی خاص هستند، افزود: در مراکز نگهداری بهزیستی ۵۰۰ کودک نیازمند درمان هستند که متقاضی برای فرزند خواندگی ندارند، اگر خانواده‌ای متقاضی کودک نیازمند درمان باشد، در نوبت قرار نمی‌گیرد.

موسوی تصریح کرد: بهزیستی کودکان پنج یا شش سال برای فرزندخواندگی دارد که فرآیند تحویل آنان بسیار کوتاه مدت است.

وی اضافه کرد: برای ارائه خدمات در مراکز نگهداری، زیرساخت‌های متعددی در شهرستان‌های استان پیش‌بینی شده است و تمام مراکز اورژانس اجتماعی با هدف تسهیل در ارتباط، مداخلات مؤثر، نظارت و مدیریت مؤثر به بی‌سیم مجهز شده‌اند.

موسوی با اشاره به افزایش آسیب‌های اجتماعی در سطوح مختلف گفت: تماس با خط ۱۲۳ بهزیستی با رشد مواجه شده است و عمده این تماس‌ها در زمینه کودک آزاری، همسر آزاری و تعارضات خانوادگی است.

کد خبر 715511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.